۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
هکرهای حنظله مدعی نفوذ به مرکز تحقیقات هسته ای اسرائیل شدند! | سورق در بانک اهداف مقاومت است؟

هکرهای حنظله مدعی نفوذ به مرکز تحقیقات هسته ای اسرائیل شدند! | سورق در بانک اهداف مقاومت است؟

گروهی هکری حنظله با انتشار پیامی ادعا کرد به یک مرکز تحقیقات هسته ای اسرائیل نفوذ کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، گروه هکری حنظله با انتشار پیامی مدعی شد موفق شده است به مرکز تحقیقات هسته ای سورق نفوذ کند و ۱۹۷ گیگابایت داده را از آنجا به سرقت ببرد. این گروه همچنین اعلام کرد این حمله در واکنش به ترور سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله در جمعه گذشته انجام شده است.
مرکز تحقیقات هسته ای سورق (Soreq Nuclear Research Center) در شمال اشدود و در سواحل دریای مدیترانه در نزدیکی محلات پالماخیم و یاونه واقع است. برخی از امکانات تحقیقاتی این مرکز شامل یک راکتور هسته ای آب سبک استخری (که از ایالات متحده تحت برنامه اتم برای صلح دریافت شده است)، یک شتاب دهنده سیکلوترون پروتون ۱۰ مگاواتی و یک آزمایشگاه گسترده و امکانات تست و ... است.
تصمیم اسرائیل (یعنی تصمیم بن گوریون) دایر بر ساختن راکتور هسته‌ای در دیمونا در صحرای نقب و پذیرش کمک فرانسویان برای انجام این کار نقطه عطف مهمی در تاریخ برنامه‌های هسته‌ای اسرائیل بود. در پی تأسیس کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل، در سال ۱۹۵۲ آمریکا به اسرائیل کمک کرد تا یک راکتور ۵۰۰۰ کیلوواتی در محل سورق در نزدیکی مدیترانه بسازد. پروژه سورق بخشی از برنامه اتم برای صلح دولت آیزنهاور بود.

گفته می شود مرکز تحقیقات هسته ای سورق یکی از نقاطی است که در بانک اهداف منابع گروه مقاومت قرار دارد و ممکن است با گسترده شدن دامنه جنگ مورد هدف قرار گیرد.

کد خبر: ۳۰۵٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha