۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹
تعهد ۲۷ هزار واحد مسکونی در زنجان اجرایی خواهد شد
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

تعهد ۲۷ هزار واحد مسکونی در زنجان اجرایی خواهد شد

زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: آماده سازی زمین ثمین سه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال انجام است و تعهد ۲۷ هزار واحد را با تامین زمین اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، جعفر قزوینیان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: تعهد استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی است که در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی برای استان تعیین شده است.

وی اظهار کرد: اجرای بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در بخش حمایتی در استان زنجان آغاز شده است و متوسط پیشرفت فیزیکی این تعداد واحد بیش از ۷۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: هفت هزار نفر از متقاضیانی که تک واریزی داشتند تعیین تکلیف شدند و مشکلاتی در اخذ مجوز نوع خاک زمین در شهر زنجان بود که با تاخیر انجام گرفت و خوشبختانه در ماه گذشته بخشی از مشکلات زمین های «ثمین سه» حل شد و دو هزار و ۵۰۰ نفر که تک واریزی داشتندتمایل خود را برای تخصیص زمین در اراضی ثمین سه را اعلام کردند.

قزوینیان تاکید کرد: آماده سازی زمین ثمین سه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان در حال انجام است و تعهد ۲۷ هزار واحد را با تامین زمین اجرایی خواهیم کرد که بخشی از زمین های لیل آباد برای این مهم در نظر گرفته شده است.

وی،به اجرای زیر ساختها در پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تصمیم شورای عالی مسکن، یک سوم سهم هزینه زیر ساختها بر عهده وزات راه و شهرسازی گذاشته شده است که تامین اعتبار کردیم و در این میان ۳۰۰ میلیارد تومان به شرکتهای آب و فاضلاب و برق پرداخت شد تا به تامین زیر ساخت‌‍ها در پروژه های نهضت ملی مسکن سرعت لازم را بدهند.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان تصریح کرد: با برگزاری جلسات کمیته های فنی شهرسازی در وزارت خانه مجوزهای ابتدایی اخذ شده و در نوبت شورای عالی شهرسازی است که با تکمیل روند اداری و اخذ مجوز، مابقی تک واریزی ها که از سال ۱۴۰۰ و قبل از آن ثبت نام کردند تخصیص زمین خواهند شد.

قزوینیان گفت: دولت جدید رویکرد تعهدات دولت قبلی را ۱۰۰ درصد به سرانجام خواهد رساند و در جلسه ای که هفته گذشته با وزیر راه و شهرسازی داشتیم سیاست و رویکرد دولت جدید تکمیل و اتمام پروژه های نهضت ملی مسکن است و تمام واریزی ها را به سرانجام خواهیم رساند.

کد خبر: ۳۰۵٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha