۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
میزان ورود گردشگر به استان کردستان ۱۰۰ درصد افزایش یافت
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

میزان ورود گردشگر به استان کردستان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

سنندج – مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از افزایش ۱۰۰ درصدی ورود گردشگر به این استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

منصور مهرزاد در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به ظرفیت های متعدد استان کردستان در حوزه گردشگری، بیان کرد: خوشبختانه نه تنها در ایام تعطیلات که در دیگر ایام سال نیز استان کردستان میزبان جمعیت زیادی از گردشگران است.

وی با بیان اینکه استان کردستان دارای جاذبه های بسیاری برای بازدید گردشگران است، افزود: طی چند سال اخیر روند ورود گردشگر به استان کردستان افزایشی بوده است و انتظار می رود که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان به وضعیت ورود گردشگر به این استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال جاری شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی ورود و سفر گردشگران به استان بوده ایم.

وی گفت: تا پایان شهریورامسال بیش از ۸۳۳ هزار گردشگر به کردستان سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است

مهر زاد با اشاره به اقامت همه گردشگران در اماکن مسافری و هتل‌های استان کردستان، گفت: سال گذشته مجموع کل گردشگران و مسافران ورودی به استان ۶۸۸ هزار نفر بود.

وی با اشاره به وضعیت اسکان و اقامت مسافران و گردشگران در شهرهای مختلف استان کردستان، افزود: شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد به ترتیب پذیرای بیشترین گردشگر در نیمه نخست سال بوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان بیان کرد: انتظار می رود که در سایه سرمایه گذاری های صورت گرفته با هدف ایجاد زیرساخت های لازم، روند ورود گردشگر به استان کردستان همچنان افزایشی باشد.

کد خبر: ۳۰۵٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha