۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
پایان اشغالگری تنها راه صلح در فلسطین است
عراقچی:

پایان اشغالگری تنها راه صلح در فلسطین است

وزیر امور خارجه گفت: پیشنهاد ما این است که تمام مردم فلسطین، چه در سرزمین خود و چه در خارج از فلسطین، از طریق یک همه‌پرسی دربارهٔ آیندهٔ خود تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش بازار، وزیر خارجه در نشست وزرای جنبش عدم تعهد دربارهٔ فلسطین گفت: در سال گذشته اقدامات خشونت‌آمیز و نقض حقوق بشر علیه غیرنظامیان فلسطینی ازجمله زنان و کودکان افزایش یافته و تعداد قربانیان به ۴۲ هزار نفر رسیده است که حدود ۷۰ درصد آن‌ها کودکان و زنان بی‌گناه هستند.

این تحولات نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای ازبین‌بردن مقاومت فلسطین و حماس به‌عنوان یک جنبش آزادی‌بخش نتیجه‌ای نداشته و قصد تشدید درگیری‌ها و گسترش جنگ در منطقه نشان‌دهندهٔ تعهدنداشتن به صلح و ثبات است.

حملات به لبنان و نقض حاکمیت این کشور نگران‌کننده است و جان غیرنظامیان بی‌گناه را به‌خطر انداخته است. استفاده از روش‌های جدید در درگیری‌ها که جان هزاران نفر را تهدید می‌کند، نیازمند توجه جدیِ جامعهٔ بین‌المللی است.

صلح و امنیت در منطقه تا زمانی که اشغالگری پایان نیابد و حقوق غیرقابل انکار فلسطینیان، ازجمله حق تعیین سرنوشت، به رسمیت شناخته نشود، محقق نخواهد شد. پیشنهاد ما این است که تمام مردم فلسطین، چه در سرزمین خود و چه در خارج از فلسطین، از طریق یک همه‌پرسی دربارهٔ آیندهٔ خود تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر: ۳۰۵٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha