۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
عزم دولت برای واگذاری امور به بخش خصوصی| احیای جایگاه اقتصادی آذربایجان ضروری است
وزیر جهاد کشاورزی:

عزم دولت برای واگذاری امور به بخش خصوصی| احیای جایگاه اقتصادی آذربایجان ضروری است

تبریز- وزیر جهاد کشاورزی بر تسریع توسعه با هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در تبریز تاکید کرد و گفت: عزم دولت برای واگذاری امور به بخش خصوصی جدی است.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا نوری عصر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در تبریز برگزار شد، اعلام کرد: دولت وفاق ملی بر این باور است که باید یک هم‌افزایی و هماهنگی مؤثر میان بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه‌های سیاسی، اداری و اجرایی ایجاد شود.
وی با اشاره به عزم رئیس جمهور و کابینه دولت در واگذاری امور به بخش خصوصی، تاکید کرد: دولت مصمم است از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای بهره‌گیری حداکثری از توان بخش خصوصی و سپردن مسئولیت‌ها به تشکل‌های مختلف استفاده کند.
نوری همچنین افزود: در سطح ملی و استانی، تلاش‌ها بر این است که جایگاه آذربایجان و تبریز در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی بهبود یابد و به شکوه گذشته خود بازگردد.
وی بازگشت به عظمت تجاری و اقتصادی تبریز و آذربایجان شرقی را به دست بخش خصوصی ممکن دانست و یادآور شد: آذربایجان شرقی اولین استانی است که بیشترین سهم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را با بیش از ۹۵ درصد دارد و دولت در تلاش است موانع موجود را از میان بردارد تا بخش خصوصی بتواند با سرعت بیشتری مسیر توسعه را طی کند.
نوری با اشاره به دو مفهوم کلیدی در جهان امروز، یعنی توسعه پایدار و حکمرانی خوب، خاطرنشان کرد: اجرای این دو پارادایم، مستلزم احیای دریاچه ارومیه و شکل‌گیری حکمرانی خوب از طریق همکاری دولت، جامعه مدنی و مردم است.
وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: با مشارکت مردم، دولت و جامعه مدنی، می‌توان اهداف مهم توسعه، امنیت و آرامش را برای همه ایرانیان محقق ساخت.
کد خبر: ۳۰۵٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha