۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
تهران در صدر نوسازی بافت فرسوده| محلات چگونه از بافت خارج می شوند| برنامه ساخت ۱۰۰ هزار مسکن جدید
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

تهران در صدر نوسازی بافت فرسوده| محلات چگونه از بافت خارج می شوند| برنامه ساخت ۱۰۰ هزار مسکن جدید

آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تهران در صدر بیشترین میزان نوسازی مسکن قرار دارد گفت: برخی از محلاتی که بیش از ۵۰ درصد نوسازی شده‌اند باید از محدوده بافت فرسوده خارج شوند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد آیینی در پانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن در حالی از شروع نوسازی ۳۰۹ هزار و ۵۰۹ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور از ابتدای شروع قانون جهش تولید مسکن تاکنون خبر داد که معتقد است استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین میزان نوسازی مسکن را دارند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه این واحدها در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری کل کشور، توسط مردم و با استفاده از مشوق‌های مختلف اداری، مالی و شهرسازی در حال ساخت است ادامه داد: بزرگترین نیاز کشور در حال حاضر امیدآفرینی است و محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری در استان‌ها نیاز به بازنگری دارد. چرا که برخی محلات که بیش از ۵۰ درصد نوسازی شده‌اند باید از بافت خارج شوند. زیرا این محلات روند نوسازی را طی کرده‌اند و محلات ناپایدارتر باید جایگزین آن‌ها شوند. بنابراین، بازنگری دقیق محدوده محلات هدف ضروری است.

آیینی در خصوص برنامه هفتم توسعه و شاخص های در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت فرسوده در طول برنامه گفت: در برنامه هفتم توسعه ساخت سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد در برنامه قرار دارد و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و سهم استان‌ها مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: براساس برنامه هفتم توسعه، باید تا پایان این برنامه ۲۰ درصد از سطح بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور کاهش یابد. این بدان معناست که باید هر سال ۷ هزار هکتار از سطح بافت فرسوده کشور کاسته شود.

او ادامه داد: این موضوع باید در برنامه‌ریزی‌های سالانه گنجانده و تدابیر عملیاتی برای آن اتخاذ شود.

در این جلسه، منصور استادی، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز گزارشی از وضعیت بارگذاری اطلاعات نوسازی مسکن در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال جاری، ساخت ۵۳ هزار و ۹۷۳ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری در سامانه ثبت شده است و استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب پنج استان برتر در این زمینه هستند.

وی افزود: در هفته گذشته نیز هزار و ۴۳۳ واحد در سامانه بارگذاری شده است. لازم به ذکر است که ۷۳۸ شهر مصوب داریم که از این تعداد، ۴۱۱ شهر و به عبارتی ۵۶ درصد شهرها اطلاعات پروانه‌های صادره را در سامانه ثبت می‌کنند. انتظار داریم این عدد به بالای ۷۰ درصد برسد.

کد خبر: ۳۰۵٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha