۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
چرا سفر به وان ارزان است؟

چرا سفر به وان ارزان است؟

شاید شما هم در تب و تاب یک سفر ارزان به خارج از ایران هستید و در نظر دارید تور وان ترکیه را برای تعطیلات پیش رو برنامه ریزی کنید.

به گزارش بازار، شاید شما هم در تب و تاب یک سفر ارزان به خارج از ایران هستید و در نظر دارید تور وان ترکیه را برای تعطیلات پیش رو برنامه ریزی کنید. اما چطور سفر کنیم تا بتوانیم در تور ارزان وان علاوه بر سفری لوکس و راحت، از این محیط بکر و طبیعت سرسبز نهایت استفاده را ببریم و با چمدانی پر از سوغاتی برگردیم؟

وان شهری در شرق کشور ترکیه است که به واسطه نزدیک بودن به مرزهای ایران و سفر زمینی، به ارزان‌ترین تور خارجی از مبدا ایران معروف است. گردشگران همچنین وان را به دلیل مراکز خرید لوکس و معروفی که دارد می‌شناسند، علاوه بر آن از دریای آبی و طبیعت سبز این منطقه نمی‌توان چشم پوشی کرد. تا انتهای این سخن همراه ما باشید تا صفرتا صد تور وان را باهم بررسی کنیم.

چرا سفر به وان ارزان است؟

از چه طریقی به وان سفر کنم؟

وان امن است و به همین خاطر از هر طریقی سفر کنید، سفری پرماجرا اما امن در پیش دارید. اگر محدودیت مالی ندارید، تور هوایی وان گزینه‌ی قابل تاملی است. اما به صرفه نیست. تورهای زمینی وان به ویژه از تهران و شهرهای اطراف انتخاب معقولانه‌تری است. افزون بر آن کاهش هزینه‌ی سفر به وان و حس و حال شاد سفر گروهی از علل اصلی محبوبیت تور زمینی وان است.

اتوبوس و ون، سفر به وان با ماشین شخصی، سفر به وان از طریق قطار و سفر هوایی چند راه مختلف است که گردشگران اغلب یکی از این راه‌ها را برای سفر انتخاب می‌کنند. اگر قصد دارید زمینی سفر کنید، تورهای زمینی وان با اتوبوس‌های VIP انتخاب خوبی هستند چون به اندازه‌ی یک سفر هوایی راحت و آسان هستند.

حدود قیمت تورهای وان چقدر خواهد بود؟

در مورد هزینه تور وان خیالتان راحت باشد. قیمت تورهای وان منصفانه است و گاهی حتی از یک سفر داخلی نیز اقتصادی‌تر خواهد بود. و در عین حال تجربه‌ای نو و جدید در اختیارتان قرار خواهد داد. به طور کلی قیمت تورهای وان ترکیه به زمان سفر، ستاره هتل، مدت اقامت و ... بستگی خواهد داشت. با در نظر داشتن این پارامترها حدود قیمت تورهای زمینی وان ۱۴۰۳ از ۴.۸۰۰.۰۰۰ تا ۷.۵۰۰.۰۰۰ میلیون متغیرخواهد بود.

هتل‌هایی که نباید از دست بدهید

در لیست بلند و بالای هتل‌های وان، انواع و اقسام هتل‌ها را مشاهده خواهید کرد اما عجله نکنید هر هتلی را نباید رزرو کنید! اگرچه هتل‌ها تمیز و مرتب هستند اما هتل‌های ۳ ستاره و اقتصادی وان امکانات زیادی ندارند و برای گردشگران لاکچری پسند که عادت به هتل‌های لوکس خارجی با امکانات فول دارند، پیشنهاد می‌شود با دقت بیشتر هتل مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنند. در ادامه منتخبی از اقتصادی‌ترین هتل‌ها تا لاکچری‌ترین هتل‌های وان ترکیه به ترتیب ستاره و سطح کیفیت خدمات نوشته شده است.

چرا سفر به وان ارزان است؟

چرا سفر به وان ارزان است؟

از چه شهرهایی تور وان برگزار می‌شود؟

هر شهری که باشید می‌توانید به صورت تلفنی خرید آنلاین تور وان را داشته باشید؛ اما سوال اینجاست از چه شهرهایی سفر به وان ارزان‌تر است؟ تور وان ترکیه از تهران به دلیل نزدیک بودن تهران به وان، می‌تواند تا حدی ارزان‌تر از سایر شهرهای مرکزی و جنوبی ایران باشد. دلیل این امر این است که هزینه‌های مربوط به حمل و نقل کاهش پیدا می‌کند، همچنین حجم تورها و رقابت آژانس‌ها در تهران بیشتر است.

چند نکته مهم قبل سفر به وان

به راستی دلیل سفر گردشگران به وان چیست؟ چرا مسافران ایرانی این مقصد را به خصوص برای سفرهای گروهی ترجیح می‌دهند.  اول از همه باید بدانید مسافران ایرانی برای سفر به وان نیازی به ویزا ندارند و تنها یک پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار کافیست. علاوه بر آن فرهنگ، دین و طبع غذاهای وان بسیار به فرهنگ ایرانی نزدیک است. همچنین مسافران برای گشت و گذار در وان، از طریق پیاده‌روی، استفاده از اتوبوس‌های عمومی، تاکسی یا اجاره ماشین هزینه‌ی کمی بابت حمل و نقل درون شهری پرداخت می‌کنند.

آیا سفر به وان در تابستان پیشنهاد می‌شود؟

زمان طلایی سفر به به وان برای عاشقان دریاچه وان، دریا و تفریحات آبی از اواخر اردیبهشت تا اواخر مهر است، در این زمان هوا آفتابی و دلخواه اکثر افراد است. به خصوص اگر برای طبیعت گردی تور وان ترکیه را رزرو کرده باشد. ولی موضوع به اینجا ختم نخواهد شد در تور زمستانی وان می‌توانید، اسکی کنید و در هتل‌های لوکس و طبیعت سفیدپوش سفری متفاوت رقم بزنید.

چرا وان نسبت به سایر شهرهای ترکیه ارزان‌تر است؟

شهرهای بزرگ و توریستی ترکیه مانند : تور استانبول، آنتالیا، ازمیر، کوش آداسی از نظر جغرافیایی دورتر از ایران و نزدیک به اروپا قرار دارد. این فاصله باعث شده تا هزینه‌های حمل و نقل افزایش پیدا کند. این نکته را هم در نظر بگیرید که وان کمتر مورد توجه گردشگران اروپایی و ترکی قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه‌ی غذا و خدمات در این شهر نسبت به سایر مقاصد گردشگری ترکیه پایین‌تر باشد. 

نتیجه گیری (چرا به وان سفر کنم؟)

از یک سفر خارجی چه انتظاری دارید، اینکه بتوانید در کنار دریای آبی و لذت بخش قدم بزنید یا در طبیعت زیبای دریاچه وان و جاذبه‌های تاریخی مانند جزیره آکدامار و قلعه وان عکس یادگاری بگیرید، شاید هم سفری بیشتر ماجراجویانه می‌پسندید و به دنبال مقصدی مناسب برای طبیعت‌گردی، خرید از برندهای روز دنیا، کمپینگ و قایق‌سواری هستید، در نهایت وان با در برداشتن همه‌ی این معیارها گزینه‌ای ایده‌آل برای سفر است.

چرا سفر به وان ارزان است؟

چرا سفر به وان ارزان است؟

کد خبر: ۳۰۵٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha