۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
۸۰۰ تاسیسات گردشگری در یزد فعالیت دارند
معاون میراث فرهنگی یزد:

۸۰۰ تاسیسات گردشگری در یزد فعالیت دارند

یزد- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد تعداد تاسیسات گردشگری استان را ۸۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: واحدهای اقامتی و تورهای غیرمجاز بیشترین تخلفات را دارند.

هما خورشیدی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: این مراکز شامل هتل ها، بوم گردی ها، خانه های سنتی، رستوران های سنتی و سفره خانه ها است که با نظارت اداره کل میراث فرهنگی در حال فعالیت هستند.

وی از نظارت بر این مراکز برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران خبر داد و افزود: واحدهای اقامتی و تورهای غیرمجاز بیشترین تخلفات حوزه گردشگری در استان یزد به شمار می روند.

خورشیدی از انجام ۱۵۰۰ بازدید از واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری استان در سال جاری خبر داد و افزود: نتیجه این بازدید و نظارت ها پلمب ۱۴ مسافرخانه غیرمجاز بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرد: ۷ هزار و ۳۷۵ نفر گردشگر خارجی از کشورهای چین، روسیه، ترکیه، اسپانیا و عراق در ۵ ماهه امسال به یزد سفر کرده اند که امیدواریم با توجه به بهتر شدن آب و هوای استان، شاهد افزایش آمار گردشگران خارجی تا پایان سال باشیم.

وی اضافه کرد: کم کم روند افزایشی گردشگران بعد از کرونا را شاهد هستیم به طوری که سال گذشته نیز استان یزد ورود بیش از ۴۰ هزار گردشگر خارجی را شاهد بود که رشد هفت برابری نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان می دهد.

کد خبر: ۳۰۴٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha