۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
آرش لهونی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شد
طی مراسمی در سنندج؛

آرش لهونی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شد

سنندج – طی مراسمی و با حضور وزیر کشور و جمعی از مردم و مسئولان استانی، ضمن تقدیر از اسماعیل زارعی کوشا، آرش لهونی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین مراسم تقدیر و معارفه استاندار در دولت چهاردهم به نام کردستان زده شد و امروز یکشنبه طی مراسمی با حضور وزیر کشور، مراسم معارفه آرش لهونی به عنوان استاندار کردستان برگزار شد و طی آن از خدمات اسماعیل زارعی کوشا نیز تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان کردستان طی سخنانی اظهار کرد: کردستان بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی، همراهی و همت عالی برای پیشرفت دارد، سعی کنیم مثبت‌گرا باشیم و آینده را با امید و نشاط و همکاری با استاندار جدید، تازه‌نفس و جوان و پر از موفقیت و دستاورد نماید.

حجت الاسلام پورذهبی خطاب به استاندار جدید کردستان هم گفت: از سلماس، ماکو، منطقه مکریان، سنندج و تا اورامان همه اینها به فرمایش رهبر معظم انقلاب، منطقه کردی هستیم و ما مفتخریم که دولت چهاردهم یکی از فرزندان کردستان را انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: فرصت را برای خدمت به کردستان شریف غنیمت بشمارید و از لحظه ‌لحظه آن کمال بهره و استفاده را ببرید نگاه روبه‌ جلو داشته باشد در نقد گذشته خود را تعریف نکنیم و همیشه قدردان اقدامات و زحمات گذشتگان باشیم و عادت بدگویی از مدیران گذشته را ترک کنیم چون خود نیز اندک زمانی به همین منوال دچار خواهیم شد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار سابق کردستان نیز اظهار کرد: تکمیل راه آهن سنندج همدان و پروژه آب شرب سنندج از تلاش‌های این دولت در کردستان بود و حضور شهید رئیسی در افتتاح پروژه آبرسانی در زمان نا آرامی‌ها توطئه دشمنان را خنثی و امنیت پایدار را به کردستان بازگرداند.

آرش لهونی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شد

وی ادامه داد: امروز برای اینکه به اشتغال دست یابیم نیازمند بازگشایی بازارچه های مرزی هستیم و انتظار می ‌رود خط تلاش کولبری از خط قاچاقچی جدا شود و به همین دلیل خواستار بازگشایی مرز هستیم.

پیشرفت در کردستان نیازمند کار و تلاش جهادی است

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اظهار کرد: تلاش در کردستان برای استاندار جدید برای رسیدن به پیشرفت لازم است، و کار در این استان سخت و نیاز به همت زیاد دارد.

محسن بیگلری بیان کرد: در کردستان همه برادر و متحد هستند و در پست‌ های مدیریتی کشور اگر از نیروهای توانمند این استان استفاده شود برای ما ارزشمند بوده و درخواست ما از جناب وزیر هم این موضوع است.

وی گفت: امروز روز بیان درد نیست، اما دردها و محرومیت‌ های زیادی در کردستان وجود دارد.

حضور هلدینگ های کشوری برای رشد سرمایه گذاری در کردستان ضروری است

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه برای جبران کاستی و شکاف‌ های استان بودجه جهشی لازم است، گفت: نیاز است هلدینگ ‌های وابسته به دولت ملزم به سرمایه ‌گذاری در استان کردستان شوند.

آرش زره تن لهونی گفت: اطمینان خواهم داد پروژه ‌های نیمه ‌تمام استان در دولت سیزدهم را به پایان خواهیم رساند.

استاندار کردستان با بیان اینکه یک روز قبل از حضور در دولت چهاردهم از انتخاب خود باخبر شدم و حتی رزومه ‌ای هم ارسال نکرده بودم، افزود: از دولت چهاردهم و مجموعه نظام بابت واگذاری این مسئولیت قدردانی می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه استان کردستان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد، ادامه داد: با مسائل استان آشنا هستیم و از همه توان و ظرفیت برای توسعه این استان و حل مشکلات استفاده خواهیم کرد.

لهونی گفت: اجرای قانون تجارت مرزنشینان که سال گذشته ابلاغ شده، را از رئیس‌جمهور پیگیری کردم، انتظار می ‌رود که وزیر کشور نیز بر مصوب این آئین ‌نامه تأکید و جهت اجرا پیگیری کند.

کردستان ظرفیت های خوبی در توسعه در اختیار دارد

وزیر کشور نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ های خوب استان بتوانیم در مسیر توسعه هرچه بیشتر آن گام برداریم.

آرش لهونی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شد

وی اضافه کرد: عمران و آبادانی در کردستان بعد از پیروزی دفاع مقدس آغاز شد کارهای خوبی انجام شده اما کار زیاد داریم مهم‌ ترین نیاز این استان در حوزه ایجاد زیرساخت است، برای توسعه زیرساخت‌ها هرآنچه در توان داشته باشیم کمک خواهیم کرد به‌ویژه زیرساخت ‌های حمل ‌و نقلی باید به‌ صورت ویژه توسعه پیدا کند.

اسکندر مومنی بیان کرد: مسیر بزرگراهی شمال غرب به جنوب که از مرز بازرگان شروع و به بندر اما ختم می‌ شود بخشی که در کردستان است در دستور کار استاندار جدید قرار می‌گیرد و انتظار داریم که در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی گفت: از اینکه فاز مطالعاتی راه‌آهن سنندج به باشماق شروع شده بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم هر چه زودتر شاهد به ثمر نشستن آن باشیم.

وزیر کشور گفت: استان کردستان علاوه بر فرهنگ کهن و تاریخ و تمدن که همراه بافرهنگ و شعر و ادب است سرزمین بسیار زیبا با گردشگری متنوع و فراوان است که می ‌تواند جاذبه ‌های زیادی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی افزود: موضوع بازارچه‌ های مرزی و کولبران که از دغدغه همه مسئولان است با برنامه‌ ریزی مناسب و درایت و مدیریت حل می ‌شود که البته این مشکل معضلی است که ریشه درگذشته دارد.

وی گفت: امیدواریم با پیگیری و برگزاری جلسات متعدد و تصمیم‌ گیری درست شاهد رفع مشکل کولبری و ایجاد بسترهای لازم برای تقویت اقتصاد و معیشت آبرومندانه مردم این دیار باشیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات اسماعیل زارعی کوشا، آرش زره تن لهونی به عنوان استاندار دولت چهاردهم در استان کردستان معرفی شد.

کد خبر: ۳۰۴٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha