۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
نیازمند ایجاد وزاتخانه معدن هستیم| کاهش استقبال از رشته های معدنی دانشگاه ها
معاون اقتصادی استاندار کرمان:

نیازمند ایجاد وزاتخانه معدن هستیم| کاهش استقبال از رشته های معدنی دانشگاه ها

کرمان- حسن زاده، معاون اقتصادی استاندار کرمان ایجاد وزارت معدن رو ضروری دانست و گفت: با توجه به آرزآوری مواد معدنی باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

امیر حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار کرمان را بهشت معادن ایران دانست و اظهار کرد: حدود 600 معدن فعال در استان کرمان وجود دارد.

وی ذخیره قطعی مواد معدنی در استان کرمان را نزدیک به ۹ میلیارد تن اعلام و بیان کرد: باید برای تعمیق تفکر معدنی در استان کرمان فرهنگ سازی شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به وجود عناصر کمیاب معدنی در کرمان، گفت: ظرفیت های معدنی موجود در منطقه باعث شده این استان به منطقه ای مناسب برای معدن ‌کاری و صنایع معدنی تبدیل شود.
حسن زاده ایجاد وزارت معدن رو ضروری دانست و افزود: با توجه به آرزآوری مواد معدنی باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

حسن زاده: وجود معادن و صنایع معدنی فراوان در کرمان اهمیت تربیت نیروی انسانی متخصص را دو چندان کرده است بر این اساس باید در این زمینه جدی تر عمل کنیم و رشته‌ های تخصصی معدنی در دانشگاه‌ها آموزش داده شود

وی در خصوص کمرنگ شدن استقبال از رشته های معدنی دانشگاه ها هشدار داد و عنوان کرد: باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

حسن زاده ادامه داد: وجود معادن و صنایع معدنی فراوان در کرمان اهمیت تربیت نیروی انسانی متخصص را دو چندان کرده است بر این اساس باید در این زمینه جدی تر عمل کنیم و رشته‌ های تخصصی معدنی در دانشگاه‌ها آموزش داده شود.

صنایع جانبی حمایت شوند

معادن اقتصادی استاندار کرمان حمایت از صنایع متوسط و کوچک را مورد تاکید قرار داد و گفت: با ایجاد صنایع پایین دستی و جانبی اشتغال بیشتری در استان ایجاد می شود.

وی از افتتاح طرح توسعه آزمایشگاه تجزیه مواد معدنی زرآزمای ماهان خبر داد و گفت: باید برای ایجاد آزمایشگاه گهرسنگ نیز اقدام شود چرا که می تواند آورده مالی خوبی داشته باشد.

حسن زاده بیان کرد: حوزه معدن می تواند در زمینه توسعه اقتصادی استان کرمان بسیار اثرگذار باشد و نیاز است توجه بیشتری به این مقوله شود.

کد خبر: ۳۰۴٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha