۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
رکورد تولید شکسته شد| صادرات سبد متنوعی از محصولات به ۳۰  نقطه جهان
مدیرعامل آریاساسول در گفتگو با بازار:

رکورد تولید شکسته شد| صادرات سبد متنوعی از محصولات به ۳۰ نقطه جهان

حیدرزاده مدیرعامل آریا ساسول از شکسته شدن رکورد تولید در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود:در گذشته تنها به یک کشور محصول صادر می کردیم اما اکنون به ۳۰ کشور دنیا سبد متنوعی از محصولات را صادر می کنیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: محمدرضا حیدرزاده مدیرعامل آریا ساسول در گفتگو با بازار می گوید: آریا ساسول در پایان سال گذشته توانست رکورد تولید و فروش تمامی ادوار سال های گذشته را بزند و این یک افتخار بزرگ برای این واحد پلیمری محسوب می شود.

سال گذشته حدود یک میلیون و ۹۶۱ هزار تن تولید در این مجتمع به ثبت رسیده که ۶ درصد از رکورد ادوار گذشته بالاتر بوده است. در نیمه نخست امسال هم تقریبا همین رشد به ثبت رسیده است

او در خصوص وضعیت تولید و فروش این شرکت در سال جاری هم گفت: در ۶ ماه ابتدایی امسال هم توانستیم که رکورد سال گذشته را بشکنیم. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده این روند در ماه های آینده هم ادامه خواهد داشت و شاهد رکورد شکنی دوباره این مجتمع و پایداری سود سهامداران آریا ساسول خواهیم بود.

به گفته حیدرزاده، سال گذشته حدود یک میلیون و ۹۶۱ هزار تن تولید در این مجتمع به ثبت رسیده که ۶ درصد از رکورد ادوار گذشته بالاتر بوده است. در نیمه نخست امسال هم تقریبا همین رشد به ثبت رسیده است.

گزارش های منتشر شده در کدال نشان می دهد که مجموع فروش داخلی و صادراتی نماد آریا در مردادماه معادل ۳۷۷۸ میلیارد تومان است که بیشترین آن به فروش صادراتی به میزان ۲ هزار میلیارد تومان و معادل۱۶۰۱ میلیارد تومان نیز به فروش داخلی مانند سی تری پلاس، پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن متوسط و سنگین و اتیلن اختصاص دارد.

اورهال آریاساسول در آینده نزدیک

او همچنین گریزی هم به برنامه ریزی های انجام شده برای تولید پایدار زد و اظهار داشت: امسال شاهد تعمیرات اساسی “اورهال” در شرکت پس از چندین سال خواهیم بود.

مدیرعامل آریا ساسول همچنین درباره طرح های توسعه ای این مجتمع اظهار داشت: در این زمینه طرح‌های متعددی از جمله احداث واحد پلی‌اتیلن متوسط - سنگین، احداث کوره دهم واحد الفین، احداث واحد جداسازی C۳+ و احداث خط لوله آب دریا تعریف شده تا از این محل بتوانیم هم پایداری تولید و هم افزایش سودآوری شرکت را در سال آتی داشته باشیم.

طرح احداث واحد پلی اتیلن متوسط وسنگین از پیشرفت ۵۰ درصد برخوردار بوده و امیدواریم که ظرف ۲۴ ماه آینده این واحد در مدار بهره برداری قرار گیرد

او همچنین از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح احداث واحد پلی اتیلن متوسط وسنگین خبر داد و گفت: زمان بهره برداری کامل از این واحد به عوامل مختلفی بستگی دارد اما امیدواریم که ظرف ۲۴ ماه آینده این واحد در مدار قرار گیرد.

حیدرزاده با بیان اینکه "تولید انواع پلیمر در صنعت پتروشیمی ایران از مرز ۸ میلیون تن عبور کرده"، گفت: نکته مهمی که نویدبخش توسعه زنجیره ارزش در بخش محصولات پلیمری است، پیشی گرفتن مصرف داخلی از میزان صادرات است؛ به‌گونه‌ای که تزریق ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات عمده پلیمری در بخش پایین‌دستی داخل کشور در برابر ۳.۶ میلیون تن صادرات، نشان از فاصله گرفتن از خام فروشی و تمایل صنعت پتروشیمی به صادرات محصولات نهایی است.

به گفته حیدر زاده، آریاساسول در زمینه تولید تجمعی طی سال ۱۴۰۲ موفق شد ۱۰ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ تولید کند، فروش تجمعی این شرکت در سال ۱۴۰۲ هم ۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

وی ادامه داد: شرکت پلیمر آریاساسول با تولید سالانه حدود ۲ میلیون تن اتیلن و انواع پلی اتیلن، یکی از سودآورترین و بزرگترین تولیدکنندگان پلیمر ایران بوده که سهم عمده ای در تأمین اتیلن و پلی اتیلن در بازار جهانی دارد.

خداحافظی با صادرات تک محصولی

گزارش های منتشر شده در کدال نشان می دهد که شرکت آریاساسول از فروش داخلی و صادراتی در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش درآمد ۳۴ درصدی را شناسایی کرده است که بیشترین میزان آن طی ماه های گذشته به درآمدهای صادراتی اختصاص دارد.

او همچنین گفت: درحال حاضر شرکت پلیمر آریاساسول با حضور در بازارهای مختلف منطقه‌ای و با صادرات بیش از ۷۰ درصد محصولات خود به‌ بازارهای ترکیه، آسیای شرقی، اروپا و بازار CIS و GCC، توانسته است نقش مهمی در عرضه پایدار محصولات خود ایفا کند و توسعه صادرات محصولات به بازارهای هند و افریقا از مهم‌ ترین برنامه‌ های این شرکت است.

امسال ۲۳ درصد رکورد فروش را جا به جا کردیم. همچنین برنامه ریزی کردیم که در حوزه فروش مستقیم به کشورهای مختلف محصولات خود را بفروشیم. جالب است که بدانید در گذشته تنها به یک کشور محصول صادر می کردیم اما هم اکنون به ۳۰ کشور دنیا محصول صادر می کنیم

مدیرعامل آریا ساسول با بیان اینکه امسال ۲۳ درصد رکورد فروش را جا به جا کردیم، گفت: برنامه ریزی کردیم که در حوزه فروش مستقیم به کشورهای مختلفی محصولاتی بفروشیم. جالب است که بدانید در گذشته تنها به یک کشور محصول صادر می کردیم اما هم اکنون به ۳۰ کشور دنیا محصول صادر می کنیم.

او همچنین درباره اقدامات انجام شده برای صادرات بیشتر گفت: شرکت پلیمر آریاساسول با فروش به صورت سبدی سعی دارد که از فروش تک محصولی و چند گرید خاص فاصله گرفته و سبد متنوعی از محصولات خود را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

امیدواریم که ظرف ۲۴ ماه آینده تکمیل شود.

به گفته حیدر زاده، سبد محصولات تولیدی شرکت پلیمر آریاساسول شامل یک میلیون و یکصد هزار تن اتیلن، ۳۷۵ هزارتن پلی اتیلن سبک، ۳۷۵ هزار تن پلی اتیلن متوسط و سنگین و ۱۰۰ هزار تن C۳+ در سال است.

او همچنین خطاب به سهامداران خود گفت: سهامداران ما مثل گذشته مطمئن باشند که آریا ساسول پیشرو بودن را سر لوحه کار خود قرار خواهد داد و تلاش تمامی کارکنان و کارگران و مسئولین این واحد این است که اتفاقات خوبی را برای آنها رقم بزنیم.

گفتنی است که شرکت پلیمر آریاساسول با تولید اتیلن، پلی‌اتیلن و سایر محصولات پتروشیمی در کیفیت بالا و در محیطی سالم، ایمن و سازگار با محیط زیست، مبتنی بر مدیریت بهینه منابع و ارتقاء سرمایه های انسانی و رضایت همه ذی نفعان سازمانی، از جمله شرکت های فعال در صنعت و بازار سرمایه است.

کد خبر: ۳۰۴٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha