۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
تلاش موتورولا برای گم کردن ردپای خود در عملیات تروریستی/ موتورولا جایگاهی مهم برای موساد دارد!

تلاش موتورولا برای گم کردن ردپای خود در عملیات تروریستی/ موتورولا جایگاهی مهم برای موساد دارد!

فرایند ساخت پیجرهای انفجاری نیازمند همکاری شرکت سازنده با نهادهای امنیتی صهیونیستی است و به همین دلیل به نظر می رسد موتورولا همچنان در فهرست متهمان ردیف اول عملیات تروریستی پیجرها است.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار در گزارش قبلی خود به طرح این پرسش پرداخت که «موتورولا چه نقشی در عملیات امروز صهیونیست ها دارد؟». این گزارش درحالی تنظیم شد که اولین انگشت های اتهام در عملیات تروریستی پیجرها به سمت موتورولا نشانه رفته بود. ساعاتی بعد اخباری از سوی برخی رسانه های غربی منتشر شد که یک شرکت تایوانی را به عنوان سازنده اصلی پیجرهای منفجر شده معرفی می کرد. این شرکت گلد آپولو نام دارد. الجزیره هم در خبری مدعی شد پلیس تایوان جهت تحقیق درباره انفجار پیجرها در لبنان به سراغ شرکت گلد آپولو تایوان رفته است.
این اخبار واکنش سریع بنیان گذار این شرکت تایوانی را به دنبال داشت. چینگ کوانگ با رد ساخت این پیجرها در گلد آپولو گفت: این پیجرها را شرکتی در اروپا ساخته و تنها از امتیاز ساخت شرکت ما استفاده کرده است. درواقع پیجرها نشان تجاری ما را دارند، اما تولید آن‌ها به صورت برون‌سپاری انجام شده و آن‌ها ساخت یک شرکت اروپایی بودند. وی افزود: شرکت گلد آپولو قربانی این اقدام شده است. با این وجود نامی از این شرکت اروپایی نبرد. اما فشارهای اجتماعی و رسانه ای باعث شد تا گلد آپولو پس از مصاحبه چینگ کوانگ مجبور به افشای نام شرکت اروپایی شود. گلد آپولو در بیانیه ای که صادر کرد اعلام کرد پیجرها توسط شرکت BAC Consulting KFT مستقر در پایتخت مجارستان، ساخته شده‌اند.
با اعلام نام شرکت «بک» توجهات به سمت این شرکت چرخید. شرکت بک هرچند یک شرکت اروپایی است اما بررسی ها نشان می دهد یکی از شرکت های وابسته به موتورولا است! درواقع آنچه روی داده انحراف اذهان از سمت شرکت آمریکایی موتورولا بوده اما پی گیرهای رسانه ای باعث شده تا انگشت اتهام بار دیگر به سمت موتورولا بچرخد و شاید شرکت تایوانی نیز ارتباطاتی با موتورولا داشته باشد.

همانطور که در گزارش قبلی ذکر شد موتورولا در اسرائیل حضور طولانی مدت دارد و در سال 2023 به عنوان تامین کننده اصلی فناوری های ارتباطی و نظارتی برای آژانس های مختلف نظامی و امنیتی اسرائیل شناخته شده و اخیراً سیستم های ارتباطی رمزگذاری شده را برای ارتش اسرائیل توسعه داده است.

بررسی ها نشان می‌دهد موتورولا و شعبه وابسته به آن در اسرائیل در گذشته نیز همکاری های تنگاتنگی با صهیونیست ها داشته که برخی از آن ها به شرح زیر است:

- تولید فیوز 980 برای پرتاب در ارتفاعات پایین برای تعدادی از بمب های انفجاری MK . گفتنی است در 30 جولای سال 2006 در طول جنگ ریم صهیونیستی با لبنان، نیروی هوایی اسرائیل یک بمب انفجار سنگین MK بر روی یک ساختمان مسکونی در قانا پرتاب کرد که حداقل 28 غیرنظامی کودک را که در زیرزمین ساختمان پناه گرفته بودند، از بین برد.

- توسعه و تجهیز ارتش اسرائیل با سیستم ارتباطی تلفن‌های همراه امن، که یک سیستم ارتباطی اختصاصی در فلسطین اشغالی است.

- تجهیز اسرائیل به سیستم نظارتی گسترده WAAS، برای تحت نظر گرفتن و حفاظت از دیوار غیر قانونی که در کرانه باختری فلسطین بنا کرده است. تهیه WAAS از سوی موتورولا در تناقض با رأی دیوان دادگستری بین‌المللی است.

- تهیه تجهیزات راداریابی و دوربین‌های حرارتی برای 47 شهرک غیرقانونی اسرائیلی در اراضی فلسطین. در حالی که طبق ماده 49 کنوانسیون چهارم ژنو، انتقال مردم غیر نظامی به سرزمین‌های اشغالی برای نیروی اشغالگر یک جنایت جنگی به شمار می‌رود.
درحال حاضر تقریبا مشخص شده که انفجار پیجرها ناشی از جاسازی نوعی مواد منفجره به نام «پینتریت» بوده که نوعی ماده منفجره بسیار قوی و بسیار حساس است. پینتریت یکی از قوی‌ترین مواد منفجره شناخته شده در جهان است. این ماده حساس به گرما و اصطکاک است که دلیل انفجار آن را توضیح می‌دهد. بررسی ها نشان می دهد که این نوع ماده منفجره در مرحله تولید در پیجرها جاسازی شده و به گونه ای طراحی شده اند که کشف آن به هر وسیله‌ای حتی با استفاده از هر دستگاه یا اسکنر بسیار دشوار است. این پیجرها با دریافت پیام رمزگذاری شده به طور همزمان منفجر شده اند. این فرایند نیازمند همکاری شرکت سازنده با نهادهای امنیتی صهیونیستی است و به همین دلیل به نظر می رسد موتورولا همچنان در فهرست متهمان ردیف اول عملیات تروریستی پیجرها است.

کد خبر: ۳۰۴٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha