۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
گزارش روزانه بورس ۲۸ شهریور؛ شاخص کل ۱۲ هزار واحد صعود کرد

گزارش روزانه بورس ۲۸ شهریور؛ شاخص کل ۱۲ هزار واحد صعود کرد

امروز شاخص کل در حالی توانست با رشد ۱۲۹۲۳ واحدی به مرز شاخص ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی نزدیک شود که حوادث تلخ روز گذشته معامله‌گران بورس را نیز نگران کرده بود.

به گزارش بازار، در جریان دادوستدهای امروز (چهارشنبه، ۲۸ شهریور) بازار سرمایه، بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۶۶ میلیون اوراق بهادار، سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان در بیش از ۲۳۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص کل بورس با رشد ۱۲ هزار و ۹۲۳ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۷۵ واحد قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۵ میلیارد و ۱۱۴ میلیون اوراق بهادار، سهم و حق تقدم به ارزش ۶,۲۴۳ میلیارد تومان در بیش از ۱۳۰ هزار نوبت، شاخص کل فرابورس ۱۲۷ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۸۴۷ واحد قرار گرفت.

شایان ذکر است ارزش معاملات خرد سهام بازارهای بورس و فرابورس در مجموع نزدیک به ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود و ارزش دلاری بازار در حدود ۱۳۰ میلیارد دلار شد.

نمادهای اثر گذار بر شاخص

در روز جاری سه نماد پارسان، وغدیر و شپدیس بیشترین اثر مثبت را بر دماسنج بازار سهام ثبت کردند و در این بین نماد کچاد از گروه استخراج کانه های فلزی با افت دوباره و ۸۱۲ واحدی خود، بخشی از اثر مثبت سایر نمادها را خنثی کرد. از طرف دیگر در بازار فرابورس هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل به ترتیب به نام نمادهای معاملاتی زاگرس، وسپهر و شرانل ثبت شد و افت ۵.۵ واحدی نماد فغدیر در این بازار نتوانست مانع رشد شاخص کل فرابورس شود.

ورود و خروچ پول حقیقی

گروه فلزات اساسی با ۳۴.۱ میلیارد و چند رشته‌ای ها با ۲۰.۱ میلیارد تومان مانند روز گذشته بیشترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند. از طرف دیگر در گروه‌های کانه‌های فلزی، لاستیک، وسایل ارتباطی و سایر معادل شاهد کاهش شاخص صنعت در این صنایع بودیم.

کد خبر: ۳۰۴٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha