۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
موتورولا چه نقشی در عملیات امروز صهیونیست ها دارد؟

موتورولا چه نقشی در عملیات امروز صهیونیست ها دارد؟

آنچه امروز در لبنان اتفاق افتاد تردیدهای چندی را درباره نقش شرکت آمریکایی موتورولا در این عملیات تروریستی برانگیخته است

بازار؛ گروه بین الملل: انفجار گروهی پیجرهای ارتباطی در لبنان پرده تازه ای در جنگ میان محور مقاومت و صهیونیست ها و ظاهرا شرکت های صهیونیستی و حامی صهیونیسم گشوده است.

اگر تا کنون هشدارهایی مبنی بر خطر انفجار باطری های لیتیومی در موبایل ها و سایر وسایل ارتباطی داده می شد با عملیات اخیر صهیونیست ها در لبنان باید به توان و نقش شرکت های سازنده وسایل ارتباطی در عملیات‌های تروریستی فکر کرد و به صورت جدی به آن اندیشید.
طبق آخرین اطلاعات تجهیزاتی که در میان اعضای حزب الله منفجر شده، ۳ ماه پیش توسط حزب‌الله وارد لبنان شده است. این دستگاه ها از آخرین مدلی بودند که حزب الله در ماه های اخیر شروع به استفاده از آن کرده و همگی متعلق به شرکت آمریکایی موتورولا هستند.
موتورولا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی آمریکایی در زمینه ساخت سخت‌افزار، ریزپردازنده، تلفن همراه و دیگر وسایل ارتباطی است و دفتر مرکزی آن در ایلینوی آمریکا قرار دارد.
موتورولا در اسرائیل حضور طولانی مدت دارد و در سال 2023 به عنوان تامین کننده اصلی فناوری های ارتباطی و نظارتی برای آژانس های مختلف نظامی و امنیتی اسرائیل شناخته شد و اخیراً سیستم های ارتباطی رمزگذاری شده را برای ارتش اسرائیل توسعه داده است.
در سال های گذشته به دلیل برخی همکاری ها میان موتورولا و نهادهای اطلاعاتی صهیونیستی ورود دستگاه ها و محصولات مختلف موتورولا به سوریه ممنوع شده و این که چطور این نکته مورد توجه لبنانی ها قرار نگرفته جای سوال دارد.
درحالی که برخی تحلیلگران عملیات تروریستی امروز را محصول هک سیستم های ارتباطی می دانند برخی دیگر نیز بر این عقیده اند این عملیات بدون همکاری شرکت سازنده پیجرها یعنی موتورولا غیرممکن است. چنانچه ادوارد اسنودن کارشناس سابق دستگاه امنیتی آمریکا ساعاتی پس از این عملیات گفت: انفجار وسایل ارتباطی در لبنان به دلیل کارگذاری مواد منفجره در دستگاه های پیجر بوده نه هک یا نفوذ به سیستم مخابراتی!

کد خبر: ۳۰۴٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha