۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
سرشماری عمومی کشاورزی آبان‌ماه در زنجان اجرا می‌شود
معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان:

سرشماری عمومی کشاورزی آبان‌ماه در زنجان اجرا می‌شود

زنجان- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان گفت: سرشماری عمومی کشاورزی آبان‌ماه در همه مناطق شهری و روستایی این استان به جز چهار شهر اجرا می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از استانداری زنجان، ایرج امینی اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز می‌شود و تا ۱۱ آذرماه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات مهمی از فعالیت‌های کشاورزی کشور در سطح کوچک‌ترین واحد جغرافیایی ارائه می‌دهد که تنها با اجرای سرشماری قابل حصول است و با توجه به فاصله گرفتن از آخرین سرشماری، این کار در سال جاری ضروری است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه سرشماری کشاورزی در همه مناطق شهری به جز شهرهای زنجان، ابهر، قیدار و دندی و مناطق روستایی اجرا می‌شود، یادآور شد: شهرهای زنجان، ابهر، قیدار و دندی به دلیل نسبت بسیار پایین تعداد بهره‌برداران سرشماری نمی‌شود.

امینی، افزایش تولید و مدیریت منابع آب از طریق افزایش عملکرد محصولات کشاورزی در واحد سطح، توسعه واحدهای صنعتی کشاورزی، کشت در محیط‌های کنترل شده، جایگزینی کشت محصولات با نیازهای آبی کم و کاهش دوره‌های آبی کشت مجدد و الگوی کشت را از موضوعات مهم در حوزه کشاورزی برشمرد.

وی تصریح کرد: تحقق همه این موارد و کشاورزی فراسرزمینی و مدیریت صحیح پس از برداشت محصول از طریق کاهش ضایعات، انبارداری صحیح محصولات، توزیع مناسب، مدیریت مصرف، صادرات و واردات میسر می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، گفت: افزایش تولیدات کشاورزی و مدیریت صحیح پس از برداشت محصول نیز با تصمیم‌سازی مناسب، هدفگذاری صحیح، برنامه‌ریزی دقیق، اجرای موفق، نظارت و ارزیابی امکانپذیر خواهد بود که نیازمند وجود داده‌های با کیفیت و به‌هنگام در پایین‌ترین سطوح جغرافیایی است.

امینی، لازمه توسعه پایدار کشورها را تأمین امنیت غذایی و سایر نیازهای افراد مثل بهداشت، پوشاک و مسکن دانست و گفت: بخش کشاورزی سهم قابل ملاحظه‌ای در سایر فعالیت‌ها به ویژه بخش خدمات مثل حمل و نقل، بازاریابی، توزیع و معیشت افراد جامعه دارد.

وی یادآور شد: بر اساس تعریف سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد، امنیت غذایی دسترسی همه افراد به غذای کافی، سالم و مغذی به نحوی که نیاز و ترجیح تغذیه آنان برای یک زندگی سالم و فعال تأمین شود، است.

کد خبر: ۳۰۴٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha