۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
ناترازی برق ۳۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید می‌خواهد

ناترازی برق ۳۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید می‌خواهد

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: برای رفع ناترازی برق باید توانیم تا پایان برنامه هفتم، ۳۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید انجام دهیم.

به گزارش بازار، محمد نجفی عرب امروز در نوزدهمین نشست هیات نمایندگان دور دهم اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: روند اقتصاد کشور وضعیت مناسبی ندارد و دولت نیز کار خود را به تازگی آغاز کرده و هنوز انتصاب معاونان در بخش های مختلف انجام نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه با چالش های بسیاری در فضای کسب و کار مواجه هستیم لازم است تا رئیس جمهور هر چه زودتر انتصابات را انجام دهد.

وی در زمینه ناترازی برق گفت: با توجه برآورد ۵ تا ۶ درصدی رشد مصرف باید ۳۰ هزار مگاوات برق تولید کرد و این میزان نیازمند سرمایه گذاری ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلار است تا بتوانیم ناترازی برق را تا پایان برنامه هفتم مدیریت کنیم در غیر این‌صورت با همین شرایط سال آینده وضعیت خوبی نخواهیم داشت.

وی در رابطه با ناترازی گاز نیز گفت: به نظر می رسد در سال جاری روزانه با ۱۲۰ میلیون مترمکعب گاز داشته باشیم و قطعا این موضوع به صنعت کشور آسیب می رساند.

نجفی عرب اظهار داشت: ناترازی های برق و گاز آسیب های جدی به صنعت کشور وارد می کند. وی بیان داشت: وضعیت بخش دارو خوب نیست و نگرانی هایی در خصوص کمبود آنتی بیوتیک ها و بخصوص آنتی بیوتیک های تزریقی وجود دارد.

وی در زمینه صادرات به عراق تصریح کرد: ایران در زمینه صادرات به عراق باید به صورت جدی تر عمل کند و در زمینه سرمایه گذاری در این کشور باید به صورت جدی تر حضور داشته باشد.

نجفی عرب گفت: ترکیه مترصد جایگزین شدن ما در عراق و هرجا کوتاهی کنیم ترک ها جای ما را می گیرند و در صورتی که این اتفاق صورت گیرد پس گرفتن موقعیت خیلی سخت است بنابراین باید در بازار عراق بصورت جدی تری حضور داشته باشیم.

وی افزود: عراق به لحاظ تجاری بسیار برای ما حائز اهمیت است زیرا صادرات ما به این کشور مواد خام نیست و کالای ساخته شده و دارای ارزش افزوده است در حالیکه صادرات ما به چین که اولین مقصد صادراتی ما است مواد خام است بنابراین نباید از این بازار غفلت کرد.

کد خبر: ۳۰۴٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha