۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
عملیات موفقیت آمیز تست گرم خط تولید کلاف فولاد سرمد ابرکوه

عملیات موفقیت آمیز تست گرم خط تولید کلاف فولاد سرمد ابرکوه

با همت تیم مهندسی و کارگران فولاد سرمد ابرکوه؛ تست گرم خط تولید کلاف این شرکت با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران شرکت با موفقیت کامل انجام شد.

به گزارش بازار، علیرضا رحیم مدیر عامل شرکت این موفقیت را لطف الهی برشمرد و گفت: این موفقیت رویدادی است که جز با همت، پشتکار، همدلی و همراهی تیم فنی مهندسی و کارگران پر تلاش شرکت فولاد سرمد ابرکوه به عنوان سرمایه های اصلی شرکت میسر نمی شد و همچنین این موفقیت با حمایت، همراهی و تعامل سهامداران محترم حاصل شد.

رحیم با اشاره به مزایا و سختی های ناشی از تشدید تحریم ها افزود: اعتماد و استفاده از توان متخصصان حرفه ای داخلی ازجمله برکات پیش روی در اتمام موفقیت آمیز این پروژه بود که در نهایت منجر به راه اندازی و بهره برداری از جدیدترین و به روزترین تکنولوژی های روز دنیا در تولید محصول کلاف شد.

گفتنی است: واحد کلاف‌سازی فولاد سرمد با ظرفیت تولید اسمی سالیانه ۴۵۰,۰۰۰ تن در سال ۲۰۱۷ به واسطه مشکلاتی همچون تحریم متوقف شد تا مجددا در خردادماه سال گذشته قرارداد آن منعقد و کار عملیات و اجرای آن از سرگرفته شد. این واحد با همکاری شرکت POMINI ایتالیا، به عنوان مسئول تأمین تجهیزات خارجی و مطالعات مهندسی آن توسط شرکت فولاد تکنیک انجام شده است.

مجموع میزان سرمایه گذاری انجام شده دراین پروژه رقمی در حدود ۳۰میلیون یورو بوده که محصولاتی مانند مفتول و سیم فولادی در سایزهای ۵.۵ تا ۱۶ میلیمتر از نوع آجدار و ساده تولید می‌کند. این پروژه اگرچه یک پروژه زیر سقفی بود، اما با همت و تلاش کارگران پرتلاش شرکت و با وجود شرایط سخت، نه تنها هیچ گونه خللی در فرآیند تولید میلگرد ایجاد نشد، بلکه برای اولین بار در تاریخ شرکت، موفق به تحقق ظرفیت اسمی شد به نحوی که مجموع تولید در سال گذشته، به ۴۷۵ هزار و ۵۹۰ تن رسید.

همچنین از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه می‌توان به اجرای ۷,۲۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی، ساخت و نصب ۳۰۰ تن اسکلت فلزی، ساخت ۹۲۱ تن تجهیزات مکانیکی و نصب ۸۰۰ تن از آن، خرید و نصب ۲۳,۵۰۰ دایا اینچ لوله و ۱۲۰ کیلومتر کابل اشاره کرد.

کد خبر: ۳۰۳٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha