۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
کاربرد هوش مصنوعی در بهبود وضعیت اقتصادی استان اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

کاربرد هوش مصنوعی در بهبود وضعیت اقتصادی استان اصفهان

اصفهان - رحمانی؛ متخصص هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور مؤثر به افزایش بهره‌ وری، جذب سرمایه‌ گذاری و بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی استان اصفهان کمک کند .

مهرداد رحمانی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به چالش‌ های موجود کشور در زمینه هوش مصنوعی اظهار کرد: یکی از چالش های هر کشوری انتقال از صنایع سنتی به فناوری‌ های نوین است که نیازمند تغییرات فرهنگی و سازمانی است.

وی با بیان اینکه آموزش نیروی کار و تطابق با فناوری‌های جدید از جمله چالش‌ های اصلی در این مسیر است، افزود: توسعه فناوری‌ های نوین نیازمند سرمایه‌گذاری‌ های کلان است و در این راستا تأمین منابع مالی برای تحقیق و توسعه و راه‌ اندازی استارتاپ‌ ها می‌تواند چالشی بزرگ باشد.

متخصص و کارشناس هوش مصنوعی تاکید کرد: برای تحقق اهداف توسعه هوش مصنوعی، نیاز به بهبود و توسعه زیرساخت‌ های فناورانه و شبکه‌ های ارتباطی است. این مسئله نیازمند برنامه‌ ریزی دقیق و سرمایه‌ گذاری‌ های کلان است.

اصفهان مرکز پیشرو در زمینه هوش مصنوعی

وی با بیان اینکه اصفهان با توجه به پتانسیل‌ های خود و روند جهانی توجه به هوش مصنوعی، باید به‌طور جدی به سمت تحول در این حوزه حرکت کند، تاکید کرد: هوش مصنوعی می‌ تواند به‌طور مؤثر به افزایش بهره‌ وری، جذب سرمایه‌ گذاری و بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی استان کمک کند و با بهره‌ برداری از زیرساخت‌ های موجود و حمایت‌ های لازم، اصفهان قادر است به مرکز پیشرو در زمینه هوش مصنوعی تبدیل شود و از بحران‌ های کنونی خود عبور کند.

کد خبر: ۳۰۳٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha