۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
ایجاد بستر مناسب برای تولید و سرمایه‌گذاران داخلی؛ الزامات رشد ۸ درصدی اقتصاد
پزشکیان عنوان کرد:

ایجاد بستر مناسب برای تولید و سرمایه‌گذاران داخلی؛ الزامات رشد ۸ درصدی اقتصاد

پزشکیان رئیس جمهور در خصوص رونق تولید و رشد اقتصادی هشت درصد گفت: قدم اول، ایجاد بستر مناسب برای تولید و سرمایه‌گذاران داخلی است.

به گزارش بازار، مسعود پزشکیان رئیس جمهور در نشست خبری در پاسخ به موضوع رونق تولید و رشد اقتصادی هشت درصدی، بر اساس برنامه هفتم نظام و رهبری و همینطور رفع مشکلات مرتبط با ناترازی انرژی از جمله بنزین و برق و حساسیت‌های مردم نسبت به زندگی خود، گفت: در رابطه با رونق اقتصادی و تولید آنچه که در مقدمه خدمتتان عرض کردم‌این است که قدم اول، ایجاد بستر مناسب برای تولید و سرمایه‌گذاران داخلی است، زیرا اکثر آنان به دلیل نبودن FATF، روند تجارت و خرید و فروش آنها با مشکل و گرانی مواجه است.

وی‌افزود : باید ارتباطات بین‌المللی را تصحیح کنیم لذا به دنبال تصحیح روابط با همسایگان و دنیا خواهیم بود ،زیرا بدون FATF سرمایه‌گذاری خارجی میسر نخواهد بود و این نظر کارشناسان است.

رئیس جمهور در خصوص ناترازی‌های اقتصادی، گفت: ادامه وضعیت اقتصادی کشور با این روند ناترازی‌ها، روز به روز بدتر خواهد شد. ناترازی برق، گاز، بنزین و پول داریم و اگر این‌ها را رها کنیم روز به روز حل آنها سخت‌تر خواهد شد.

پزشکیان از رسانه‌ها خواستار شد: از رسانه‌ها می‌خواهیم که برای حل ناترازی‌ها به دولت کمک کنند و اینکه اگر به ناترازی‌ها دست نزنیم صداها در اینجا و آنجا بلند می‌شود، این درست نیست و امکان برون رفت از مشکلات را نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: راه حل‌هایی را به ما بدهید که بتوانیم ناترازی را حل کنیم و شما می‌توانید به ما کمک کنید. واقعیت این است با این نوع ترازی و به این شکل نمی‌توان راه را ادامه داد، لذا شما رسانه‌ها می‌توانید در حل ناترازی‌ها جلوی ما را گرفته و یا آن را توجیه کنید در نتیجه می‌توانید طرح‌ها را هماهنگ کنید و ایده دهید تا بتوانیم کارها را انجام دهیم.

اگر چاپ پول را افزایش دهیم سفره مردم بی رنگ تر خواهد شد

پزشکیان در مورد گرانی نان، اظهار داشت: در تمام صحبت‌هایمان اعلام کردیم که نگاه‌مان به کسانی است که مشکلات معیشتی دارند. تلاش کردیم در حد توان مشکلاتی از جمله بدهی گندم کاران، حقوق بازنشستگان، حقوق پرستاران و.. را حل کنیم. این مواردی است که به ما به ارث رسیده است.

وی گفت: اگر اینگونه ادامه دهیم و چاپ پول را افزایش دهیم سفره مردم بی رنگ تر خواهد شد. در کمیسیون اقتصادی هر هفته در مورد بهتر شده معیشت مردم جلساتی را برگزار می‌کنیم.

کد خبر: ۳۰۳٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha