۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
در تلاشیم ارتباط خود را با اولویت کشورهای همسایه تقویت کنیم| چاره ای جز حل FATF نداریم
پزشکیان:

در تلاشیم ارتباط خود را با اولویت کشورهای همسایه تقویت کنیم| چاره ای جز حل FATF نداریم

پزشکیان رئیس جمهور در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور گفت: در رابطه با رفع تحریم‌ها و FATF چاره‌ای نداریم جز اینکه بحث FATF را حل کنیم و باید حل شود.

به گزارش بازار، مسعود پزشکیان در نشست خبری در پاسخ به سوالی در رابطه با راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور، اظهار کرد: در رابطه با رفع تحریم‌ها و FATF چاره‌ای نداریم جز اینکه بحث FATF را حل کنیم و باید حل شود. نامه‌ای را حتماً به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهم نوشت تا مجدداً درباره بحث FATF صحبت کنیم.

وی ادامه داد: در رابطه با مسائل خارجی در تلاش هستیم که ارتباط خود را با اولویت کشورهای همسایه تقویت کنیم. سفری که به عراق داشتم، بیشتر برای این نگاه بود و قرار شد پروژه‌های مشترکی با آنان داشته باشیم. عین همین کار را می‌توانیم با پاکستان، آذربایجان و ترکیه و کشورهای همسایه داشته باشیم. لازمه رشد، ایجاد بازار آزاد است و باید ارتباطات و سرمایه گذاری‌های خارجی را داشته باشیم. دیپلماسی خارجی ما بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود و این مسیر را پیش خواهیم برد.

تاکنون با چین ارتباطات خوبی داشته‌ایم

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در رابطه با آینده مناسبات میان ایران و چین، گفت: تاکنون با چین ارتباطات خوبی داشته‌ایم و بیشتر ارتباط ما الان با کشورهای همسایه و چین و روسیه است.

وی ادامه داد: کاری که چین در میانجی‌گری میان ایران و عربستان برای حل مشکلات انجام داد، قدم بزرگی برای هماهنگی در منطقه است. موافقتنامه مشترکی برای توافق ۲۵ ساله ایران و چین نوشته شده است، یکی از جاهایی است که می‌توانیم روی آن متمرکز شویم و باید عملیاتی شود. بنده مصمم هستم آنچه را که نوشته شده است و قرار بوده است اجرا شود، باید بررسی کنیم که چرا اجرا نشده است و باید اجرایی کنیم.

پزشکیان بیان کرد: طبیعتاً ارتباط ما در بحثی که در راه‌های ارتباطی بین کشورهای منطقه شکل گرفته است، می‌تواند هدف کشور چین در دسترسی به بازارهای ما و دسترسی ما به بازارهای چین را کاملاً هماهنگ کند و می‌خواهیم شاهراه‌هایی را درست کنیم که قبلاً در مسیر ابریشم وجود داشت. مطمئناً ما با چین یک شریک کاملاً همراه و استراتژیک خواهیم بود و این را تقویت خواهیم کرد و در ارتباطات بعدی هم که با هم خواهیم داشت، تلاش خواهیم کرد این چیزی را که نوشته شده است، عملیاتی کنیم و همکاری‌ها افزایش یابد.

کد خبر: ۳۰۳٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha