۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
روسیه مصمم به اجرای کریدور شمال به جنوب است
همتی:

روسیه مصمم به اجرای کریدور شمال به جنوب است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه گفت: ایران برای اجرای هر چه سریع‌تر کریدور شمال به جنوب تاکید داشته و طرف روسیه‌ای ما هم مصمم به اجرای این طرح است.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید به افزایش سرمایه گذاری های روسیه و اجرا تفاهمنامه های مشترک، گفت: ظرفیت های تعیین شده برای کشور روسیه بیشتر مواردی است که اجرایی شده است. در این دیدار به دستیار ویژه گفتیم که تنها ۲۰ درصد از تفاهمات به مرحله اجرایی رسیده است. روسیه در بخش انرژی و حمل و نقل سرمایه گذاری هایی را مشخص کرده که ما خواستار افزایش آن ها هستیم.

او در ادامه گفت: در این نشست به موضوع مهم اجرای طرح کریدور شمال به جنوب نیز اشاره شد و روسیه تاکید کرد که مصمم به اجرای این طرح است چرا که منفعت برای کشور ایران و روسیه داشته کشورهای آسیایی از جمله هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس از آن بهره خواهند برد.

آقای همتی در پایان تاکید کرد: از دستیار ویژه درخواست کردیم تا بعد از بررسی برنامه های بانک وی تی بی "دومین بانک روسی در ایران" از کشورهای عضو در طرح کریدور شمال به جنوب، در ایران دعوت به عمل آورده و برای اجرای هر چه سریع تر این کریدور به نتیجه مطلوب برسیم.

صبح امروز آقای اِیگور لویتین، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه با وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر: ۳۰۳٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha