۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
برق مشترکان بد مصرف تابستان سال آینده هم قطع می‌شود
مدیرعامل توانیر:

برق مشترکان بد مصرف تابستان سال آینده هم قطع می‌شود

مدیرعامل توانیر گفت: یکی از برنامه‌های سال آینده هشدار به مشترکان پرمصرف به‌ویژه مشترکان بالای ۴ و ۲/۵ برابر الگو است که قطعاً در برنامه‌های مدیریت مصرف در اولویت قطع برق خواهند بود.

به گزارش بازار، از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی در نشست بررسی وضعیت شبکه برق منطقه تهران (البرز، قم و تهران) و آمادگی برای گذر از اوج بار سال ۱۴۰۴ بر ضرورت ثبت تجربیات تابستان امسال تأکید کرد گفت: شرایط بسیار سخت تابستان امسال و ناترازی حدود ۲۰ هزار مگاواتی برق در کشور را پشت سرگذشتیم.

وی ادامه داد: عبور از تابستان در شرایط سخت و گرم امسال بیشتر شبیه به یک معجزه بود.

مدیرعامل توانیر به تأکید وزیر نیرو، جهت جلب مشارکت سرمایه‌گذاری در صنعت برق اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط برای جلب مشارکت‌بخش خصوصی و بهبود فضای کسب‌وکار باید فراهم شود.

رجبی مشهدی به برنامه‌ریزی برای توسعه و توجه متوازن به همه بخش‌های شبکه برق منطقه تهران اشاره کرد و گفت: موضوع رفع فرسودگی بسیار مهم‌تر از توسعه شبکه است، چرا که اگر شبکه موجود دچار مشکل شود، تأثیر منفی بیشتری دارد و به همین دلیل باید تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارد در اولویت قرار گیرد.

وی ضمن تا کید بر ضرورت اولویت‌بندی برنامه‌ها و تعیین هدف قابل‌تحقق ادامه داد: الزام‌های تأمین مالی این برنامه نیز توسط توانیر باید تعهد شود و البته درصد تحقق را نیز باید به‌گونه‌ای تعیین کرد که در صورت عدم دسترسی به آن، موجب دل‌زدگی پرسنل نشود.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: شناسایی مشترکان پرمصرف و اطلاع‌رسانی به آنها در خصوص برنامه‌ریزی برای تأمین برق خود با استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی و یا خرید برق از بورس از جمله برنامه‌هایی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

کد خبر: ۳۰۳٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha