۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
اختصاص ۴ میلیارد دلار ارز به صنعت خودرو
گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد؛

اختصاص ۴ میلیارد دلار ارز به صنعت خودرو

چهار میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات از ابتدای امسال تا ۲۴ شهریور به صنایع حمل و نقل و خودرو اختصاص یافته است.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش بانک مرکزی، صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند که در مجموع سهم صنعت چهار میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار است.

میزان ارز اختصاص یافته برای صنایعی از جمله حمل و نقل و خودرو، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید، صنایع شیمیایی و پلیمری، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک، صنایع منسوجات و پوشاک و سایر موارد ۲۴ میلیارد و ۶۶ میلیون دلار در ۶ ماه امسال است. همچنین برای صنایع کشور ۱۶ میلیارد و ۹۶۴ میلیون دلار ارز نیمایی و هفت میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات اختصاص یافته است.

بر اساس تفکیک صنایع، سهم ارز نیمایی اختصاص یافته به «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار، ارز «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار، ارز «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون دلار، ارز «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک میلیارد و ۷۳۱ میلیون دلار، ارز «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲ میلیارد و ۶۲ میلیون دلار، ارز «منسوجات و پوشاک» معادل ۸۶۳ میلیون دلار و سهم سایر صنایع ۶ میلیارد و ۴۴۳ میلیون دلار گزارش شده است.

اختصاص ۴ میلیارد دلار ارز به صنعت خودرو

ارز حاصل از واردات در مقابل صادرات این صنایع نیز به ترتیب یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار، ۵۹۰ میلیون دلار، ۲۴۶ میلیون دلار، ۴۸ میلیون دلار و یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار ثبت شده است.

همچنین بیشترین ارز نیمایی به جز گروه سایر صنایع، به صنایع حمل و نقل و خودرو با ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان و کمترین ارز به منسوجات و پوشاک با ۸۶۳ میلیون دلار اختصاص یافته است.

بیشترین ارز واردات در مقابل صادرات نیز بعد از گروه سایر صنایع در رتبه دوم به حوزه صنایع حمل و نقل و خودرویی با یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار اختصاص یافته است.

کد خبر: ۳۰۳٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha