۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
افزایش ظرفیت غیرفعال پالایش نفت روسیه در سپتامبر

افزایش ظرفیت غیرفعال پالایش نفت روسیه در سپتامبر

داده‌های منابع صنعتی حاکی از افزایش ۳۴‌درصدی ظرفیت غیرفعال پالایش نفت روسیه در ماه سپتامبر سال جاری میلادی است.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، داده‌های منابع صنعتی نشان می‌دهد ظرفیت اولیه غیرفعال پالایش نفت روسیه در ماه سپتامبر به‌دلیل نقص فنی، حمله پهپادی اوکراین و اجرای عملیات تعمیر و نگهداری فصلی، ۳۴درصد بیشتر از ماه اوت خواهد بود.

ظرفیت غیرفعال روسیه در ماه جاری میلادی ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تن است که ۱۴.۵درصد از کل ظرفیت پالایش نفت این کشور به‌ شمار می‌رود. این رقم بیشتر از ظرفیت غیرفعال ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تنی پالایش نفت این کشور در ماه اوت است.

افزایش ظرفیت غیرفعال پالایش به‌طور معمول صادرات نفت خام را تسهیل می‌کند. منابع بازار روز پنجشنبه (۲۲ شهریور) در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند طرح بارگیری نفت خام روسیه از بندرهای پریمورسک و اوست-لوگا در دریای بالتیک برای ماه سپتامبر با ۲۰۰ هزار تن افزایش به ۶ میلیون و ۲۰ هزار تن رسید.

تازه‌ترین حمله پهپادی اوکراین در ماه جاری به تأسیسات انرژی روسیه، پالایشگاه نفت شرکت گازپروم را هدف قرار داد. کرملین روز چهارشنبه (۲۱ شهریور) اعلام کرد به‌ کمک واحدهای پدافند و دیگر اقدام‌های دفاعی روسیه، حمله‌های پهپادی اوکراین کمترین آسیب را به زیرساخت‌های نفتی این کشور وارد کرده است.

براساس برنامه کنونی مربوط به عملیات تعمیر و نگهداری، ظرفیت اولیه غیرفعال پالایش نفت روسیه در ماه اکتبر با ۳۷درصد کاهش نسبت به ماه سپتامبر به ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تن خواهد رسید و تغییراتی در این برنامه اعمال خواهد شد.

مجموع ظرفیت تجمیعی اولیه غیرفعال نفت در روسیه در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر به ۳۲ میلیون تن رسیده که ۲۳درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

کد خبر: ۳۰۳٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha