۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید خرمای کشور
معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید خرمای کشور

زاهدان- شهرکی، معاون سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۳۰۰ هزار تن خرمای با کیفیت از مجموع ۷۰ هزار هکتار نخلستان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازارهای بومی، کشوری و جهانی می‌شود.

اردشیر شهرکی در گفتگو با بازار اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان از تنوع بسیار بالایی در زمینه نخیلات برخوردار است به طوریکه افزون بر ۱۰۰ رقم خرما در آن کشت می‌شود؛ حدود ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت خرما تعلق دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از میان نخلستان‌های موجود در سطح استان سیستان و بلوجستان ۵۶ هکتار آن بارور بوده که این آمار موجب کسب رتبه نخست کشور برای سیستان و بلوچستان از این نظر شده است.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ هزار تن خرمای با کیفیت از موجوع ۷۰ هزار هکتار نخلستان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازارهای بومی، کشوری و جهانی می‌شود.

شهرکی در ادامه با اشاره به نیاز تعداد بالای سردخانه جهت نگهداری این مقدار خرما، افزود: اکنون با صنعتی شدن محصول خرما در این استان ۷۰ واحد سردخانه، ۳۳ واحد بسته‌بندی و ۷ واحد فراوری خرما جمعاً به ظرفیت بیش از ۱۵۵ هزار تن در سطح استان مشغول فعالیت می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کشت خرما موجب ایجاد اشتغال برای حدود ۵۰ هزار نفر در استان شده و امروز خرمای سیستان و بلوچستان به کشورهای روسیه، حاشیه خلیج فارس و سایر کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود افزود:کشت خرما در استان سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

کد خبر: ۳۰۳٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha