۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کمیسیون بورس آمریکا بابت سردرگمی ناشی از «توکن‌های اوراق بهادار» متاسف است!

کمیسیون بورس آمریکا بابت سردرگمی ناشی از «توکن‌های اوراق بهادار» متاسف است!

بعد از تلاش شرکت‌ها و صرافی‌های مختلف، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که توضیح دقیق‌تری از توکن‌هایی ارائه می‌کند که به نظر این آژانس اوراق بهادار هستند.

به گزارش بازار، SEC توصیف خود از ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار را پس گرفته‌ و قصد دارد در آینده از ادبیات دقیق‌تری استفاده کند. SEC این مسئله را در پرونده خود با بایننس اعلام کرده است. این آژانس در پرونده مذکور ادعا کرده بود که توکن‌هایی مثل کاردانو ⮝ BTC: $۵۹۸۱۷.۳ ، سولانا ⮝ BTC: $۵۹۸۱۷.۳ و پالیگان نوعی اوراق بهادار هستند.

SEC از هرگونه سردرگمی ناشی از توصیف این توکن‌ها به عنوان اوراق بهادار متاسف است و دیگر از اصطلاح‌های مختصر استفاده نمی‌کند. این آژانس اعلام کرده است:

SEC با استفاده از اصطلاح «اوراق بهادار رمزنگاری‌شده» به خود دارایی‌های دیجیتال به عنوان اوراق بهدار اشاره نمی‌کند. در عوض، به وضعیت توکن‌ها به‌ عنوان یک اوراق بهادار «شامل مجموعه کاملی از قراردادها، انتظارات و تفاهم‌هایی است که بر فروش و توزیع آن متمرکز شده‌» اشاره دارد.

SEC ادعا کرد که حتی با این تعریف، بایننس باز هم در عرضه غیرقانونی اوراق بهادار مقصر است. به نظر آژانس مذکور توکن‌های موجود در این صرافی به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری عرضه و فروخته شده‌اند. کمیسیون بورس آمریکا در پرونده خود با صرافی کراکن هم ادعای مشابهی را مطرح کرده است.

تعریف توکن‌های اوراق بهادار از نظر SEC همواره یکی از داغ‌ترین بحث‌های بازار ارزهای دیجیتال بوده‌ است. برای مثال این آژانس در ابتدا ادعا می‌کرد که اتریوم هم اوراق بهادار است اما با تایید ETFهای اسپات آن سردرگمی زیادی در بازار کریپتو ایجاد شد. شایان ذکر است که این صندوق‌ها همواره برای کالاها راه‌اندازی می‌شد. پاول گراول (Paul Grewal)، مدیر ارشد حقوقی کوین بیس، هم اعلام کرد:

من دوباره تاکید می‌کنم: به نحوی تراکنش‌های ETH تغییر کرده است. این ارز دیجیتال بین ده دارایی بود که SEC در پرونده بایننس به آن اشاره کرده بود. چطور این اتفاق افتاد؟ ظاهراً فقط SEC می‌داند. بقیه ما هم وقتی با شکایت آن مواجه شدیم، می‌فهمیم!

با این حال SEC در پرونده جدید خود با بایننس ادعا کرد که فایل کوین، کازماس، دسنترالند و سندباکس هم یک نوع اوراق بهادار هستند. چنین ادعاهایی باعث شده‌ که فشار بر قانونگذاران آمریکایی از جمله SEC و CFTC افزایش یابد. به عبارت دقیق‌تر فعالان بازار ارزهای دیجیتال در تلاش هستند بدانند که دقیقاً چه ارزهایی به نظر قانونگذاران آمریکایی اوراق بهادار هستند.

کد خبر: ۳۰۳٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha