۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
رکورد 42 درصدی ترانزیت پایانه مرزی میلک
مدیرکل حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

رکورد 42 درصدی ترانزیت پایانه مرزی میلک

زاهدان- ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به واسطه همجواری با دو کشور پاکستان و افغانستان موقعیت تجارت فرامرزی ویژه‌ای را برای خود فراهم کرده است.

ایوب کرد در گفتگو با بازار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به واسطه همجواری با دو کشور پاکستان و افغانستان و موقعیت ویژه جغرافیایی که دارد و همچنین به خاطر دارا بودن امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی در پایانه‌های مرزی خود، موقعیت تجارت فرامرزی ویژه‌ای را برای خود فراهم کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پایانه مرزی میلک به تنهایی توانسته است با ترانزیت ۲۵۷ هزار و ۲۳۶ تن کالا طی پنج ماهه سال جاری در شمال استان سیستان و بلوچستان رکورد افزایش ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را بشکند.

وی افزود: افزایش ۴۲ درصدی ترانزیت این پایانه توسط ۱۰ هزار و ۱۵۹ دستگاه کامیون صورت گرفته است که از این میزان ۲۴۹ هزار و ۵۰ تن ترانزیت خروجی و ۸ هزار و ۱۸۶ تن به ترانزیت ورودی اختصاص داشته است.

کرد همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بسیار ویژه مرزک میلک در ترانزیت کالاهای مهم، افزود: کالاهای ترانزیتی مهم در پنج ماهه سال که از این مرز ترانزیت شده است شامل پنل خورشیدی، لوازم یدکی مستعمل و روغن موتور می‌باشد که روزانه به طور متوسط بیش از ۱۶۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میلک تردد صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در پایان بیان کرد: پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران و نزدیکی شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.

کد خبر: ۳۰۳٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha