۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
بازسازی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طی برنامه هفتم توسعه
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد؛

بازسازی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طی برنامه هفتم توسعه

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه تعداد پروانه‌های صادره در بافت فرسوده از مرز ۵۲ هزار واحد عبور کرد، گفت: بازسازی ۵۰۰ هزار واحد طی برنامه هفتم توسعه انجام خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه کشور تاکید ویژه بر موضوع اجرای عدالت دارد، گفت: برنامه‌های اعلامی وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دارد و موضوع عدالت در حوزه بازآفرینی شهری چه در حوزه مسکن و چه در زمینه تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی مورد توجه است.

آئینی گفت: بر اساس برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کلیه احکام حمایتی و امتیازات قانون جهش تولید مسکن به نوسازی مسکن در محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری (بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت تاریخی و ناکارآمد شهری) به ازای هر پلاک تا پنج واحد مسکن تسری داده شده است.

با اشاره به اینکه طبق برنامه هفتم، پروانه نوسازی مسکن در محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری (بافت‌های فرسوده و ناکارآمد) باید خارج از نوبت و حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از درخواست متقاضی توسط شهرداری‌ها صادر شود، از تمام شهرداری‌های سراسر کشور و دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری پایدار خواست تا در اجرای این بند پایبند باشند.

وی اعلام کرد: ظرف ماه‌های آینده، الزامات ضمانت اجرایی این بند پس از تنظیم و تدوین با امضای وزیر راه و شهرسازی به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ می‌شود و از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی و وزارت کشور در جهت اجرای آن و بازخواست دستگاه‌های متخلف در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

بازسازی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طی برنامه هفتم توسعه

آئینی با اشاره به اینکه هدف گذاری ما در طول اجرای برنامه هفتم توسعه کشور، بازسازی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به صورت (نوسازی، مقاوم سازی، مرمت) است، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری باید بازسازی شود.

کاهش سالانه ۴ درصد از بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با هم‌فکری شهرداری‌ها باید در پایان برنامه توسعه هفتم کشور به میزان ۲۰ درصد و در هر سال به صورت نسبی یا مطلق ۴ درصد از سطح بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری کاهش پیدا کند، گفت: اگر ۱۰ هزار پروژه بازآفرینی شهری در محلات بازآفرینی شهری با کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط در طول پنج سال اجرای برنامه توسعه هفتم کشور اجرا شود، به این هدف مهم دست پیدا خواهیم کرد.

عبور تعداد پروانه‌های صادره در بافت فرسوده از مرز ۵۲ هزار واحد

وی با ارائه گزارشی از وضعیت بارگذاری اطلاعات نوسازی مسکن در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری، افزود: تعداد واحدهای وارد شده از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۵۲ هزار و ۵۴۰ واحد و تعداد واحد در پروانه‌های صادره در این مدت ۲۶ هزار و ۳۳۷ واحد بوده است.

کد خبر: ۳۰۳٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha