۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
عراق بازار مناسبی برای محصولات تولیدی آذربایجان شرقی
در جلسه میز تجاری عراق در اتاق بازرگانی تبریز عنوان شد؛

عراق بازار مناسبی برای محصولات تولیدی آذربایجان شرقی

تبریز- مسئول امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تبریز گفت: عراق بازار مناسبی برای محصولات تولیدی آذربایجان شرقی است.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح شنبه سومین جلسه میز تجاری عراق با حضور نمایندگانی از بخش دولتی و خصوصی با هدف طرح و احصاء مسائل و چالش‌های تجارت با این‌ کشور و ارائه گزارش عملکرد در اتاق بازرگانی تبریز تشکیل شد.

مسئول امور بین‌الملل اتاق تبریز در ابتدای این نشست با اشاره به موارد مطرح شده از سوی اعضا در دو جلسه قبلی میز تجاری عراق گفت: در جلسات قبلی مشکلاتی از قبیل عدم امکان ترانزیت کالا و اجبار به تعویض ناوگان در مرز عراق، مشکلات ناشی از صادرات غیر مستقیم و واسطه‏‎ای کالا از ایران به عراق، مسئله رفع تعهد ارزی، مشکلات نقل و انتقال پول، دو نرخی شدن ارز در عراق و به‌تبع آن ایجاد محدودیت ارزی و ممنوعیت واردات شیرینی و شکلات به عراق مطرح و مقرر شد، تمامی این موارد پیگیری شوند، به‌همین منظور اقدامات لازم انجام گرفته یا در دست انجام است.

سهند شهبازی با بیان اینکه در سال گذشته کمپین ضد خرید کالای ایرانی در اربیل عراق تشکیل شده بود، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، این مشکل رفع شده است و در حال حاضر تجارت با اربیل روال عادی خود را طی می‌کند.

شهبازی با بیان اینکه کشور عراق، بازار مناسبی برای محصولات استان به شمار می‌رود، گفت: در این زمینه ‏در تلاش هستیم تا از ظرفیت رایزنان بازگانی ایران در عراق، به‌منظور بازاریابی و بازارشناسی برای کالاهای تولیدی در استان بهره ببریم.

عراق بازار مناسبی برای محصولات تولیدی آذربایجان شرقی

مسئول امور بین‌الملل اتاق تبریز، کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی و افزایش هزینه حمل را از دیگر مشکلات موجود در حوزه تجارت با این کشور عنوان کرد.

در ادامه این نشست، اعضای میز تجاری عراق، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

همچنین پس از ارائه گزارش و بیان نظرات اعضای میز، نمایندگان معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل اطلاعات استان، سازمان جهاد کشاورزی استان، نظارت کل گمرکات استان، دفتر وزارت امور خارجه و سازمان منطقه آزاد ارس نسبت به پاسخگویی به موارد مطرح شده پرداختند.

کد خبر: ۳۰۳٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha