۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
توسعه اقتصادی بدون رعایت پیوست اجتماعی و زیست محیطی مشکل ساز شده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

توسعه اقتصادی بدون رعایت پیوست اجتماعی و زیست محیطی مشکل ساز شده است

یزد- پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: باید پذیرفت توسعه اقتصادی و صنعتی مورد توجه همه است اما عدم رعایت پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی باعث بروز مشکلاتی شده است.

مصطفی پوردهقان اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار خواستار همراهی تشکل های دلسوز مردمی برای کاهش مشکلات اجتماعی و زیست محیطی ناشی از توسعه اقتصادی شد و افزود: باید پذیرفت که فاجعه‌های زیست محیطی درهم‌تنیدگی‌های سیاسی و فرهنگی_اجتماعی را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه کنترل و کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی واحدهای صنعتی، به مطالبه ملی و منطقه‌ای مردم تبدیل شده عنوان داشت: شناخت و شناسایی منابع آلاینده و اثرات و راهکارهای مقابله با آن نیاز به عزم جدی دستگاه‌های مرتبط و دوری از حاشیه پردازی دارد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم ارائه شفاف گزارش منابع آلایندگی شهرستان اردکان و عدم اقناع افکار عمومی در این زمینه باعث بی‌اعتمادی مردم به عزم مسئولان در رسیدگی به مشکلات محیط زیست خواهد شد که اصلاً پسندیده نیست و هرچه سریع‌تر باید گزارش مربوطه در دسترس عموم بویژه صاحب نظران قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و احیاناً اصلاح برخی قوانین زیست محیطی در مجلس، توان سازمان محیط زیست را برای انجام تکالیف و وظایفش دوچندان کنیم.

پوردهقان همچنین با برشمردن برخی نیازهای شهرستان اردکان از جمله حمایت از کادر شاغل، تامین تجهیزات، تکمیل ساختمان مرکز تحقیقات زیست محیطی، حفاظت از تنوع زیستی منطقه و... خواستار توجه رئیس سازمان محیط زیست و معاونان به این موضوعات شد.

کد خبر: ۳۰۳٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha