۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
خدمات شرکت غرفه سازی چیست ؟

خدمات شرکت غرفه سازی چیست ؟

کمپانی های مطرح واستارت‌آپ‌ها برای اینکه بتواننددرنمایشگاه‌های مهم حضورپیداکرده ومعرفی وتبلیغ بهتری ازبرند،کالاومحصولات خودنسبت به رقباداشته باشندنیازبه طراحی وتجهیز غرفه متناسب بالوگووخدمات خوددارند.

کمپانی های مطرح و استارت‌آپ‌ها برای اینکه بتوانند در نمایشگاه‌های مهم حضور پیدا کرده و معرفی و تبلیغ بهتری از برند، کالا و محصولات خود نسبت به رقبا داشته باشند نیاز به طراحی و تجهیز غرفه متناسب با لوگو و خدمات خود دارند. عمدتاً پروژه‌های غرفه سازی به شرکت‌ها غرفه ساز برون سپاری و واگذار می‌شود. لذا از جمله مهمترین خدماتی که شرکت‌های غرفه‌سازی بر اساس تخصص و تجربه خود ارائه می‌دهند ارائه طراحی اصولی و متناسب با استانداردها، استفاده بهینه از فضا، نورپردازی مناسب، تخصص در تجهیز و چیدمان، مشاوره‌های تخصصی و .... است.

خدمات شرکت غرفه سازی چیست ؟

شرکت‌های غرفه‌سازی مانند شرکت غرفه سازی رایکا می‌توانند غرفه‌هایی مطابق با هویت و شعار برند شما طراحی کرده و با راه اندازی سریع غرفه، فرصت طلایی حضور در نمایشگاه‌ها جهت رونق کسب و کار و جذب بیشتر مشتری را برای صاحبان مشاغل ایجاد ‌کنند. نوع طراحی و ساخت غرفه‌ها تاثیر بسزایی در جذب بازدید کننده دارد. لذا افراد جهت استفاده بهینه از فضای تحت اختیار در این موقعیت‌ها نیازمند ایده‌ها و طراحی‌های خلاقانه هستند که شرکت‌های غرفه سازی با داشتن استراتژی‌های مبتکرانه در طراحی، اجرا و تجهیز غرفه‌ها می‌توانند دستاوردهای مورد نظر برای شرکت‌ها به ارمغان آورند.

البته امروزه تعداد شرکت‌های غرفه ساز بالا بوده و برای انجام موثرتر و ایده آل‌تر شرکت غرفه ساز باید از تخصص لازم در این زمینه برخوردار بوده و فاکتورها و شاخص‌های لازم را جهت ارائه خدمات به مشتریان داشته باشد. مهم‌ترین تکنیک‌هایی است که پیاده‌سازی آن در ساخت غرفه باعث مجاب شدن مخاطب به ایستادن و تماشای غرفه می‌کند طراحی و ایده نو و خاص است. این غرفه‌ها تصاویر چند وجهی را از تجارت شما به سایر رقبا و بازدیدکنندگان عرضه می‌کند و در راستای پیشرفت کاری شما نقش مهمی ایفا میکنند.

خدمات شرکت های غرفه سازی کدامند؟

شرکت‌های غرفه سازی موظف هستند با درک صحیح نیازها و خواسته‌های مشارکت کننده، طراحی غرفه را مطابق و همسو با استراتژی حضور در نمایشگاه ایجاد کرده و تصویری ایده‌آل از برند شما را با طراحی سازه در اختیارتان قرار دهند. از مهم‌ترین خدمات شرکت‌های غرفه‌سازی موارد زیر هستند

  • طراحی غرفه نمایشگاهی: شاید به جرات بتوان گفت که طراحی غرفه نمایشگاهی اولین و مهم‌ترین خدمتی است که شرکت‌های غرفه‌سازی انجام می‌دهند. این شرکت‌ها طراحی‌ها و ایده‌های مطابق با خواست کارفرما را اجرا کرده و این طراحی همسو با بالاترین استانداردهای جهانی بوده و با اشراف کامل غرفه ساز به بازار نمایشگاه است. شرکت‌های غرفه سازی به دلیل تخصص و تجربه و داشتن طرح‌های متنوع می‌توانند طراحی‌هایی مطابق با خواسته کارفرما، نوع بازار هدف، بودجه موجود و شناخت رقبای بازار، طراح موجود را بومی‌سازی و به روز رسانی کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند.

خدمات شرکت غرفه سازی چیست ؟

  • استفاده بهینه از فضای غرفه: مسلماً در نمایشگاه‌های بین‌المللی یا داخلی فضای محدود و خصوصی در اختیار شرکت کنندگان قرار دارند لذا شرکت‌های غرفه‌ساز موظف هستند مطابق با فضای تحت اختیار ایده خود را پیاده سازی کنند و از این فضا استفاده بهینه داشته باشند. مسلماً داشتن فضای بیشتر تضمین کننده غرفه بهتر و موفق بودن طرح نخواهد بود. همه چیز بستگی به نوع طراحی و اجرای غرفه مطابق با اهداف مشتری دارد. لذا غرفه ساز باید با داشتن درک درست از خواسته شما، غرفه را همسو با استراتژی‌ها و هماهنگ با تصویر برند طراحی کند.

  • تخصص در نورپردازی: از جمله المان‌ها و پارامترهایی که در جذب تعداد بازدیدکنندگان غرفه موثر بوده نورپردازی‌های اصولی و استانداردی است که در غرفه اجرا می‌شود. لذا غرفه‌ساز موظف است با بالاترین استانداردها و کیفیت این این نورپردازی را پیاده سازی کند و از نورهای محیطی و موضعی مانند چراغ‌های دکوراتیو با نور اسپات و هالوژن، برای تمرکز و جذابیت بیشتر محیط غرفه بهره گیرد.

  • تجهیز غرفه: تجهیز غرفه و انجام دکوراسیون از دیگر خدماتی است که شرکت‌های غرفه‌سازی ارائه می‌کنند. این شرکت‌ها موظف هستند متناسب با طراحی غرفه، چیدمان آن را با استفاده از لوازم و امکانات مورد نظر انجام دهند تا برند و محصول مورد نظر به خوبی تبلیغ شده و بتواند جذب فوق العاده‌ای در نظر بازدیدکنندگان داشته باشد. شاید بتوان گفت بعد از طراحی غرفه، تجهیز و انجام چیدمان و دکوراسیون آن یکی از نقاط قوت غرفه ساز محسوب می‌شود.

  • ارائه مشاوره به متقاضیان: اگرچه شرکت‌های غرفه ساز به عنوان متولی طراحی و تجهیز غرفه در نمایشگاه شناخته می‌شوند اما بسیاری از افراد تمایل دارند با دریافت مشاوره از شرکت‌های غرفه‌ساز، در رابطه با طراحی، ساخت و تجهیز مطابق با نظر و تجربه آنها، اجرای غرفه و طراحی آن را شخصاً به عهده بگیرند. لذا ارائه مشاوره به متقاضیان و مشتریان از دیگر خدمات شرکت‌های غرفه‌سازی است.

  • اعلام زمانبندی و برآورد بودجه: یکی دیگر از خدمات شرکت‌های غرفه‌سازی برآورد بودجه و هزینه ساخت غرفه و اعلام زمانبندی برای اجرا و تحویل آن است. مسلماً رسیدن شرکت کنندگان به نمایشگاه در موعد مشخص نیازمند آماده شدن غرفه مد نظر است. غرفه ساز باید تعهدات خود را برای تحویل غرفه در زمان مشخص انجام دهد و با زمانبندی و تخمین بودجه هزینه‌های مربوط برای ساخت، نصب و تجهیز غرفه را نیز داشته و به اطلاع مشتری برساند.

ویژگی های شاخص شرکت های غرفه ساز

شرکت‌های غرفه سازی برای اینکه بتوانند خدمات ذکر شده در بخش فوق را به بهترین شکل به مشتریان و شرکت کنندگان در نمایشگاه ارائه کنند باید دارای شاخصه‌ها و ویژگی‌های زیر باشند.

خدمات شرکت غرفه سازی چیست ؟

  1. داشتن مجوزهای لازم

شرکت‌های غرفه‌سازی در بخش اجرایی باید از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط مجوزهای ضروری در رابطه با طراحی و ساخت غرفه را دریافت کرده باشند. این مجوزها فضای رقابتی و سالم را بین سازندگان غرفه نمایشگاهی ایجاد کرده و مسلماً هر کدام با توجه به میزان تخصص، تجربه و کارگروه فنی و اجرایی خود از سوی سازمان‌های مرتبط دارای گریدها و رتبه بندی‌های متنوع هستند. بهترین شرکت‌های غرفه‌سازی دارای گرید a بوده و دریافت خدمات از این نوع شرکت‌ها می‌تواند برای مشتریان مصادف با داشتن غرفه‌های ایده‌آل و افزایش شانس موفقیت در نمایشگاه شود.

  1. پیروی از تعرفه‌های تعیین‌شده برای طراحی غرفه

تعرفه‌های تعیین شده برای طراحی و تجهیز غرفه از سوی سازمان‌های ذی‌ربط مصوب می‌شود. غرفه‌سازها موظف هستند از این تعرفه‌ها در طراحی و ساخت غرفه تبعیت کرده و طبق آن هزینه‌های مربوطه را برآورد کرده و در اختیار مشتری قرار دهد.

  1. بروز بودن

مسلماً به روز و آپدیت بودن تیم اجرایی ساخت و طراحی غرفه باعث می‌شود با اشراف کامل به نیازهای بازار و اهداف شرکت کننده‌ها بتوانند بهترین غرفه‌های نمایشگاهی با استاندارهای جهانی و کیفیت بالا ارائه کنند. اشراف کامل سازندگان به متریال‌های با کیفیت و جدید و بهره‌گیری از این نوع سازه‌ها در اجرای غرفه می‌تواند باعث جذابیت ظاهری آن شده و قدرت تبلیغی آن را ارتقا دهد.

  1. جلب رضایت مشتری

مسلماً مهم‌ترین فاکتوری که باعث کسب شهرت و اعتبار برای سازندگان غرفه نمایشگاهی می‌شود جلب رضایت مشتری و اجرای غرفه‌ها بر اساس تمایلات، نیازها و استراتژی‌های آنهاست. لذا ارائه غرفه‌هایی با کیفیت و مطابق با خواسته مشتری می‌تواند باعث حفظ مشتری در آینده و جذب مشتری‌های جدید برای شرکت‌های غرفه ساز شود.

  1. مشاوره تخصصی در زمینه ساخت غرفه

از دیگر شاخصه‌های شرکت‌های غرفه ساز این است که بتوانند مشاوره‌های تخصصی را در زمینه ساخت غرفه به درستی انجام دهند. آنها موظف هستند با رویکرد حرفه‌ای و مطابق با استانداردهای مربوطه پیشنهادات خود را در زمینه نورپردازی، رنگ، ساختار غرفه و طرح تجزیه تحلیل کرده و در نهایت مطابق با معیارهای استاندارد و سلیقه مشتری طرح شخصی‌سازی شده را به مشتری ارائه دهد.

مراحل انجام غرفه سازی توسط شرکت های غرفه ساز

شرکت‌های غرفه‌ساز برای اینکه بتوانند خدمات خود را در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار دهند باید مراحل زیر را با کارایی ایده آل به منظور طراحی و ساخت غرفه پشت سر بگذارند این مراحل عبارتند از:

  1. برگزاری جلسه خصوصی با مشتری یا شرکت کننده برای داشتن گفتگوی دقیق و اصولی به منظور شناخت نیازهای آنها
  2. ارائه طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه مطابق با نیازمندی‌های بازار و سلایق کارفرما
  3. بررسی و تایید طرح توسط کارفرما
  4. تخمین هزینه‌های مربوطه و ارائه قیمت نهایی
  5. عقد قرارداد با مشتری با ذکر مبلغ تعیین شده، نوع خدمات و زمان تحویل
  6. شروع به کار تیم اجرایی غرفه سازی و ساخت سازه، نصب و اجرای آن در نمایشگاه و انجام خدماتی مانند کف سازی، رنگ آمیزی، نورپردازی و ...
  7. تجهیز غرفه نمایشگاهی و انجام چیدمان و دکوراسیون وسایل مطابق با طراحی و اندازه غرفه
  8. برنامه‌ریزی برای انجام خدمات تبلیغی جهت جذب مراجعه کنندگان بیشتر مانند طرح هدایای تبلیغی
  9. معرفی و ارائه نیرو و خدمات جهت انجام پذیرایی در غرفه

جمع‌بندی

مسلماً در میان غرفه‌های متنوع در نمایشگاه‌ها افراد به دنبال داشتن غرفه‌ای جذاب، جدید و با طرحی خاص هستند تا بتوانند بهترین معرفی و تبلیغ را از برند و کالای خود داشته باشند. در این میان شرکت‌های غرفه‌ساز با اتکا به تخصص و تجربه خود و اشراف کامل به استانداردهای روز و متریال با کیفیت و جدید می‌توانند بهترین خدمات را در زمینه طراحی، اجرا و نصب غرفه در نمایشگاه برای شرکت کنندگان انجام دهند و سهم بسزایی در موفقیت آنها برای دستیابی به اهداف حضور در نمایشگاه داشته باشند. مسلماً با آگاهی از ویژگی‌های شاخص شرکت‌های غرفه‌سازی و خدمات آن می‌توانید بهترین و کارآمدترین کارگروه اجرایی را برای ساخت غرفه خود انتخاب کنید.

کد خبر: ۳۰۳٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha