۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
برداشت پسته از ۱۵ هزار هکتار باغات دامغان آغاز شد
امسال؛

برداشت پسته از ۱۵ هزار هکتار باغات دامغان آغاز شد

دامغان- قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی دامغان گفت: برداشت پسته از ۱۵ هزار هکتار باغات مثمر در دامغان آغاز شده است.

محمد رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه شهرستان دامغان قطب تولید پسته در منطقه سمنان و نواحی اطراف است، تاکید کرد: در این شهرستان ۱۷ هزار هکتار باغ پسته در ارقام و گونه های مختلف وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار باغ پسته از این میزان باغات شهرستان دامغان، مثمر و مابقی نهالستان است، افزود: برداشت محصول پسته از باغات شهرستان آغاز و تا میانه مهرماه ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پسته با نیاز آبی مناسب، سازگار منطقه دامغان است، تاکید کرد: خوشبختانه محصول خوبی امسال در باغات پسته دامغان شاهد هستیم.

قاسمی با بیان اینکه میزان برداشت پسته از باغات دامغان سه تن در هکتار است، ابراز داشت: این سه تن پسته تر، یک تن پسته خشک را شامل می شود که می بایست مورد فرآوری و پوست گیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار تن پسته خشک سالانه از باغات شهرستان دامغان تولید می شود، بیان کرد: ۴۵ هزار تن محصول پسته تَر شهرستان دامغان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه احمد آقایی، عباس علی، فندقی، اکبری و ... در زمره گونه های پسته تولیدی در شهرستان دامغان است، گفت: این ارقام بسته به زمان محصول دهی برداشت می شود.

قاسمی با بیان اینکه عملکرد باغات پسته دامغان در مقیاس با دیگر شهرستان های کشور خوب است، بیان کرد: یک الی یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم پسته خشک از هر هکتار باغات شهرستان برداشت می شود که مقدار قابل قبولی است.

کد خبر: ۳۰۳٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha