۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
جاده اینچه برون به ترکمنستان مناسب ترانزیت نیست
دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان:

جاده اینچه برون به ترکمنستان مناسب ترانزیت نیست

گرگان- دبیر مجمع نمایندگان گلستان با بیان این که جاده اینچه برون به ترکمنستان مناسب ترانزیت نیست، گفت: تا جاده های طرفین آسفالت نشود مراودات زمینی میان ایران و ترکمنستان دچار مشکل است.

به گزارش خبرنگار بازار، جلال ایری، در دیدار با هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، اظهار کرد: تغییراتی که در مدیریت اتاق ایران و ترکمنستان صورت گرفت حرکت بسیار خوبی برای حل مطالبات مردم بود.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان اضافه کرد: در طی دوره قبل که به عنوان نماینده مجلس چندین بار به ترکمنستان سفر کردم، استان گلستان موافقت نامه ای کاملا فرهنگی با استان بالکان بست که خوشبختانه دو طرف این موضوع به انجام این تعهد راضی و پایبند بوده‌اند.

او در ارتباط با جاده 220 کیلومتری در خاک ترکمنستان که در حاشیه نشست به آن اشاره شد، گفت: باید استارت آسفالت این جاده که به پیمانکار ایرانی سپرده شده، خیلی زودتر انجام می‌شد، اما بحث ریاست جمهوری و انتخابات در کشور روند تغییرات را بسیار کند کرد؛ تا زمانی‌که جاده اینچه برون دو بانده و آسفالت نشود مراودات میان ایران و ترکمنستان از لحاظ زمینی دچار مشکلاتی خواهد بود.

او ضمن تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم در این راستا خاطر نشان کرد: آقای امیرعبدللهیان توانست در عشق آباد موافقت نامه خوبی تنظیم کند، شهید رئیسی نیز اقدامات بسیار مؤثری همچون افزایش ویزا در ترکمنستان انجام داد ولی متأسفانه با حادثه ناگواری که رخ داد همه موضوعات به تأخیر کشیده شد.

او در آخر بیان کرد: از ظرفیت های حاضر در کشور استفاده بهینه نشده است و با تلاش و همکاری می‌توان پتانسیل‌های منطقه را شناخت و از آن بهره‌وری کرد.

کد خبر: ۳۰۳٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha