۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
رجبی مشهدی: در بسیاری از ساعت ها استانداردهای جهانی را رعایت می کردیم
تایید افت فرکانس و ولتاژ برق توسط مدیرعامل توانیر

رجبی مشهدی: در بسیاری از ساعت ها استانداردهای جهانی را رعایت می کردیم

مدیر عامل توانیر می گوید: در برخی از ساعت ها و ایام پیک ناچار به کاهش ولتاژ و فرکانس برق بودیم.

بازار، گروه آب و انرژی: افت فرکانس و کاهش ولتاژ که پیش از این از سوی کارشناسان مطرح شده بود این بار توسط متولی صنعت برق هم تایید شد. مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر به بازار می گوید: در شرایط ناترازی افت ولتاژ و فرکانس به صورت مقطعی پیش می آید. البته شرکت مدیریت شبکه برق موظف است که این شاخص ها را در محدوده مجاز خودش حفظ کند.

او می گوید: «در عمده ساعت ها فرکانس و ولتاژ در حد مجاز تعیین شده و استانداردهای جهانی بوده است.»

با توجه به گفته های آقای مدیرعامل می توان گفت که در برخی از ساعت ها فرکانس و ولتاژ ها پایین تر از حد مجاز بوده که این مساله می تواند آسیب زیادی را به موتورهای الکتریکی و تجهیزات برقی وارد کند.

البته رجبی مشهدی می گوید که شرکت های بیمه ای طرف قرارداد موظف هستند که خسارت های ناشی از نوسانات و کاهش ولتاژ و فرکانس برق را جبران کنند.

او در خصوص عملکرد شرکت های بیمه ای گفت: سال گذشته بیمه مشترکان برق بر عهده بیمه آرمان بود. ۱۸۰ میلیارد تومان ارزش کل بیمه بوده اما ارزش کل قراردادهای منعقد شده بابت خسارت ها ۱۰۰ میلیارد بود و حدود ۴۰ میلیارد از قراردادها هم دارای نقص مدرک هستند.

به گفته سخنگوی صنعت برق، قرارداد مربوط به بیمه مشترکین برق امسال به شرکت بیمه دانا به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است. از آذر ماه شکایت های مطرح شده توسط این بیمه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید خسارت مشترکین متضرر از نوسانات برق پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۳۰۳٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha