۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
تعهد اشتغال استان سمنان ۱۶ هزار شغل است
امسال؛

تعهد اشتغال استان سمنان ۱۶ هزار شغل است

سمنان- نورانی دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان گفت: تعهد ایجاد اشتغال دستگاه های اجرایی سراسر استان طی سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۶ هزار و ۶۰۰ شغل است.

علی نورانی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در زمینه مشاغل خانگی ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبار به استان سمنان اختصاص یافته است، تاکید کرد: سهمیه های دستگاه های اجرایی استان سمنان نیز از این میزان اعتبارات ابلاغ شده است.

وی از توزیع شهرستانی اعتبارات مشاغل خانگی توسط دستگاه های اجرایی در شهرستان های هشت گانه استان سمنان خبر داد و افزود: در بخش اشتغال پشتیبان البته دغدغه هایی وجود دارد و از همه کسانی که در زمینه پشتیبانی از مشاغل خانگی می توانند ورود کنند، در میدان حاضر باشند به ویژه بخش اشتغال روستایی و بانوان ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد.

دبیر شورای اشتغال استان سمنان با بیان اینکه تسهیلات ویژه ای نیز برای کسانی که اشتغال در حوزه بانوان و روستایی را تسهیل گری می کنند، در نظر گرفته شده است، بیان کرد: دستگاه های اجرایی نیز در میدان هستند تا بتوانیم در زمینه اشتغال روستایی و بانوان اقدامات بهتری را صورت دهیم.

نورانی با بیان اینکه تعهد ایجاد اشتغال دستگاه های اجرایی سراسر استان طی سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۶ هزار و ۶۰۰ شغل است، تاکید کرد: هشت هزار و ۴۰۰ شغل تاکنون در استان ایجاد شده و مابقی نیز در دست ایجاد شدن است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم بیش از ۱۰۰ درصد این تعهدات را محقق سازیم.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی و همچنین مشاغل روستایی دو اولویت اصلی ما در زمینه ایجاد اشتغال در سال جاری بوده است، تاکید کرد: یک سوم تمام مشاغلی که در شش ماه اول سال جاری در استان ایجاد شده، مختص فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده است.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه در این زمینه استان توانسته رتبه اول کشور را کسب کند، گفت: تاکید ویژه ای بر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان وجود دارد.

نورانی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای سه هزار و ۴۰۰ نفر در روستاهای استان شغل ایجاد شده که عمده اینها نیز از طریق تسهیلات بانکی و در بخش های مشاغل خانگی روستایی، دامپروری، کشاورزی، گلخانه ها و ... بوده است.

کد خبر: ۳۰۳٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha