۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
تسریع در راه اندازی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از مطالبات جدی مردم است
رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس:

تسریع در راه اندازی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از مطالبات جدی مردم است

سنندج – بیگلری، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در راه اندازی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم شد.

محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند طولانی راه اندازی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، بیان کرد: تسریع در راه اندازی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از مطالبات به حق و جدی مردم در این منطقه به شمار می رود.

وی ادامه داد: متاسفانه روند راه اندازی منطقه آزاد بسیار طولانی شده است و این روند موجب انتقاد جدی مردم شده است و انتظار می رود که اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه چندسالی از تصویب این منطقه آزاد می گذرد، انتظار می رود که مسئولان زمینه برای راه اندازی و جذب سرمایه گذار را برای آن فراهم کنند.

وی با اشاره به پیگیری های نمایندگان مردم استان به ویژه حوزه انتخابیه بانه و مریوان، عنوان کرد: در این راستا با همکاری آقای کریمیان نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد پیگیری های خوبی صورت گرفته است و انتظار می رود که دولت نیز در این راستا وظایف خود را به خوبی دنبال کند.

بیگلری با اشاره به نیاز جدی استان کردستان برای ایجاد فرصت های جدید شغلی، اظهار کرد: نه تنها کردستان که دیگر نقاط کشور نیز نیازمند ایجاد اشتغال هستند و همه ما باید در راستای تسهیل در این مهم وظایف خود را به خوبی اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه با راه اندازی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، زمینه برای جذب سرمایه گذار فراهم می شود، افزود: انتظار می رود که پیگیری های صورت گرفته هر چه سریعتر نتیجه داده و زمینه برای تحقق این مطالبه مهم فراهم شود.

داستان ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان طی دو دهه اخیر مطرح بوده و بعد از تصویب و افتتاح رسمی در سال ۱۴۰۰، هنوز خبری از راه اندازی آن و تصویب نقشه جامع آن در میان نیست.

کد خبر: ۳۰۳٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha