۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
تعیین تکلیف پهنه‌های معدنی بلاتکلیف زنجان در اولویت است
مدیرکل صمت زنجان:

تعیین تکلیف پهنه‌های معدنی بلاتکلیف زنجان در اولویت است

زنجان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: تعیین تکلیف پهنه‌های معدنی استان که بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده، در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، مجید گلشنی فرد گفت:تعیین تکلیف پهنه‌های معدنی استان که بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده، در اولویت قرار گرفته است و این پهنه ها اغلب در اختیار شرکت های دولتی مثل ایمیدرو و تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار دارد.

وی ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده، ۱۱ نقطه امیدبخش برای شرکت ایمیدرو و چهار نقطه نیز برای شرکت تهیه و تولید مواد معدنی مشخص و پروانه اکتشاف برای آن‌ها صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: مهمتر از همه پیگیری حل چالش ها و مسائل محیط زیستی برای پهنه های مهم معدنی استان از قبیل "بلقیس و مشکین" بود و در این راستا امیدواریم پروانه بهره برداری معدن طلای گولجه طی امسال صادر شود.

گلشنی فرد تاکید کرد: این پهنه‌ها از محدوده های بسیار مهم و مستعد معدنی در زنجان است و امیدواریم امسال هم برای سایر پهنه های معدنی که کارشان بیش از ۱۰ سال معطل مانده است، گشایش هایی انجام شود و این محدوده ها تعیین تکلیف شود.

وی گفت: امسال رشد اقتصادی در بخش معدن استان، ‌۱۳ درصد هدف‌گذاری شده است که باید با جذب سرمایه گذاری محقق شود.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت زنجان، با بیان اینکه با مجموع اقدامات و پیگیری های انجام شده شمار معادن فعال استان به ۲۰۷ مورد رسیده است، گفت: سیاست ما این است که قبل از صدور پروانه جدید بهره برداری، پروانه های موجود را تعیین تکلیف کنیم.

کد خبر: ۳۰۳٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha