۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
ایده جدید وام قرض‌الحسنه اموال ارائه شد

ایده جدید وام قرض‌الحسنه اموال ارائه شد

پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه، ایده جدیدی برای ارائه وام قرض الحسنه اموال (منقول و غیر منقول) در راستای جهش تولید ارائه کرد.

به گزارش بازار، در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی که با حضور مدیران و کارشناسان نظام بانکی و جمعی از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این حوزه برگزار شد، مصطفی پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه ضمن ارائه مقاله ای با عنوان “آسیب شناسی و بالفعل سازی ظرفیت‌های قرض الحسنه” ایده جدیدی برای ارائه وام قرض الحسنه اموال (منقول و غیرمنقول) برای جهش تولید با مطالعه موردی در بانک سپه ارائه کرد.

پرتوافکنان در این همایش اظهار داشت: با توجه به بند ۲ اصل ۴۳ قانون اساسی مبنی بر تامین امکانات و شرایط لازم برای کسانی که قادر به کار هستند ولی وسایل و امکاناتش را در اختیار ندارند، با لحاظ افزایش قیمت امکانات و تجهیزات برای شروع به کار و عدم پوشش سقف لازم قرض‌الحسنه از طریق وام بدون بهره، می‌توان برای این دسته از افراد با توجه به ظرفیت وسیع عقد قرض و اجازه قرض مال و تعریف مال که صرفا وجه نقد نمی‌باشد؛ زمینه ایجاد اشتغال و جهش تولید را فراهم کرد.

عقدقرض

عضو هیات مدیره بانک سپه افزود: در این طرح مردم، سازمان ها، دولت و بانک‌ها می‌توانند اموال و دارایی‌های خود از قبیل زمین، مسکن، ماشین آلات، تجهیزات و غیره که راکد بوده و مورد نیاز کارآفرینان که توان انجام کار دارند را در قالب عقدقرض تهیه و از طریق بانک‌ها و یا ایجاد سازمان و نهاد مدیریت قرض‌الحسنه اموال، در اختیار آنان قرار دهند.

پرتوافکنان خاطرنشان کرد: مطالعه پژوهش مورد نظر از طریق مدل داده بنیاد با بررسی پیشینه نظری داخلی، خارجی و خبرگان بانکی، ۱۳۵ مفهوم را استخراج و با تحلیل داده ها، مدل اجرایی موضوع را طراحی نموده است.

کد خبر: ۳۰۳٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha