۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
سرمایه‌گذاری ویژه سیستان و بلوچستان در تامین گندم
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری ویژه سیستان و بلوچستان در تامین گندم

زاهدان- دهمرده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از فروردین ماه سال جاری بیش از ۶۵ هزار و ۸۴۳ تن گندم آرد و بذری از کشاورزان استان خریداری شده است.

علیرضا دهمرده در گفت وگو با بازار اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جدید توانسته است از فروردین ماه سال جاری بیش از ۶۵ هزار و ۸۴۳ تن گندم آرد و بذری از کشاورزان استان خریداری کند که ما امیدواریم بتوانیم رکورد سال قبل را بشکنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: این میزان تولید و خرید گندم در استان پیشرفت مناسبی حساب شده که از این میزان خرید، ۶۴ هزار و ۹۰۰ تن از آن شامل گندم آردی و ۹۴۳ تن شامل گندم بذری می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه خریداری گندم توسط این سامان تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم رشد چشمگیری را نسبت به سال گذشته ثبت کنیم.

دهمرده در ادامه با اشاره به برنامه‌های آموزشی سازمان جهاد کشاوری استان، اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته و برگزاری کلاس‌های آموزشی این سازمان در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سیستان وبلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هزینه خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴در شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به مبلغ هر کیلو گرم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب و توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام شده است.

کد خبر: ۳۰۳٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha