۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
خط مسافربری اروندکنار-کویت ایجاد می‌شود
نماینده مردم آبادان در مجلس:

خط مسافربری اروندکنار-کویت ایجاد می‌شود

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از ایجاد خط مسافربری اروندکنار-کویت خبر داد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سابقه خط دریایی مسافری مسیر کویت-بندر آبادان به دهه هفتاد بر می گردد که به علت ایجاد مسیر زمینی کویت، عراق و شلمچه ضمن کاهش سفر از ۵ ساعت به ۳ ساعت سبب کاهش هزینه سفر نیز گردیده که این مسئله باعث کاهش زمان ترافیک دریایی در خط مسافری کویت به آبادان شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد طول زمان سفر کویت به آبادان مربوط به ۶۰ مایل دریایی در کانال اروند است شاهد کاهش شدید این ظرفیت تردد آبی در سال های اخیر هستیم بنابراین انتخاب نقطه شروع حرکت از ابتدای اروندکنار که برای دهانه اروند و با فاصله ۶۵ مایل دریایی تا کشور کویت می تواند نقش به سزایی در روند مجدد خط مسافربری ایران و کویت ایفا کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای برقراری خط آبی اروندکنار-کویت، توضیح داد: کاهش مسیر دریایی از ۱۲۵ به ۶۵ مایل دریایی، کاهش زمان سفر حداقل تا ۶۰ درصد مسافت، کاهش هزینه سوخت و تسهیلات کشتی، کاهش قیمت و همچنین استقبال مسافرین بخشی از مزایای این خط آبی است.

مولوی عنوان کرد: صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه طی نشستی که با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور داشتم وی در این خصوص موافقت کرد.

کد خبر: ۳۰۳٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha