۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
سمنان آماده میزبانی از سرمایه گذاران چینی است | ۴۰ طرح آماده شد
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

سمنان آماده میزبانی از سرمایه گذاران چینی است | ۴۰ طرح آماده شد

سمنان- معماری، رئیس اتاق بازرگانی سمنان از آمادگی این استان برای حضور سرمایه گذاران چینی به ویژه در زمینه انرژی های نو مانند نیروگاه های انرژی خورشیدی خبر داد.

فرج الله معماری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به حضور سفیر چین در استان سمنان طی هفته گذشته بیان کرد: صنایع پاک و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر دو زمینه ای است که استان سمنان آمادگی دارد در آنها میزبان سرمایه گذاران چینی باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های سمنان در زمینه انرژی های تجدید پذیر، افزود: ساخت و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در مقیاس‌های بزرگ و کوچک یکی از مهمترین زمینه هایی است که سمنان در آنها ظرفیت و توان بالایی دارد که در دیدار با سفیر چین تلاش شد که این توان و ظرفیت، تبیین شود.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه آماده پذیرش انتقال دانش فنی در زمینه ایجاد نیروگاه‌های تجدید پذیر با کشور چین هستیم، تاکید کرد: تولید انرژی خورشیدی با راندمان بالا از جمله موضوعاتی است که سرمایه گذاران خارجی به خصوص چینی می توانند در آن به خوبی حضور داشته باشند.

آماده همکاری با چینی ها در زمینه گردشگری و صنعت هتلداری هستیم

معماری از آماده شدن ۴۰ طرح برای سرمایه گذاری چینی ها خبر داد و ابراز کرد: در کنار تولید انرژی با راندمان بالا سیستم ذخیره‌سازی انرژی نیز دیگر بخشی است که آمادگی داریم با طرف چینی به همکاری در آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه ایجاد کنسرسیوم جاده ابریشم توسط چین یکی از بزرگترین طرح های اقتصادی دنیا است، تاکید کرد: این طرح امکان توسعه تبادلات خارجی و اقتصادی را نیز به کشورهای عضو می دهد و این یک ظرفیت عظیم محسوب می شود.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه پروژه‌های زیرساختی و حمل‌ونقل از دیگر ظرفیت هایی هستند که می توان در آنها با سرمایه گذاران چینی همکاری داشت، گفت: توسعه پروژه‌های دیجیتال و فناوری اطلاعات از دیگر رسته هایی است که می تواند تعاملات خوبی را بین استان سمنان و سرمایه گذاران چینی ایجاد کند.

معماری با بیان اینکه صنعت گردشگری و هتلداری نیز یکی دیگر از بخش هایی است که در زمینه تبادلات سرمایه گذاری و اقتصادی با کشور چین در استان سمنان مد نظر قرار دارد، تاکید کرد: سرمایه گذاری خوبی در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی نیز در استان می تواند صورت گیرد.

کد خبر: ۳۰۳٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha