۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌ها بر اساس نظر متخصصان تدوین شود
وزیر راه و شهرسازی:

برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌ها بر اساس نظر متخصصان تدوین شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید نسبت به حفظ جان مردم وفاق داشته باشیم، گفت: باید برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌ها در برنامه هفتم تدوین شود.

به گزارش بازار از وزارت راه و شهرسازی، «فرزانه صادق» امروز (سه‌شنبه) در نشست ۱۳۷ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به دستور جلسه «برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌های کشور در برنامه هفتم توسعه»، اظهار داشت: کاهش ۱۰ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در برنامه هفتم توسعه مد نظر است که در میثاق مشترک مردم و دولت این موضوع قابل اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به حفظ جان مردم وفاق داشته باشیم، بیان‌داشت: برای شناخت دقیق مساله و شناسایی راهکارهای اجرایی کاهش تصادفات لازم است از تشکل‌های حرفه‌ای، سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاه‌ها، انجمن‌ها و نمایندگان اصناف که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مربوطه کار کرده‌اند، نظر سنجی و براین‌اساس برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌ها در برنامه هفتم تدوین می‌شود.

صادق یادآور شد: با نگاهی به برنامه‌های عملیاتی اجرا شده در سنوات گذشته مشخص می‌شود که اقداماتی همچون اجرای قانون مدیریت مصرف سوخت، اجرای الزام به بستن کمربند ایمنی، توسعه سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقلی و غیره، تاثیر قابل توجهی بر کاهش تلفات و تصادفات داشته‌اند که بر روی نمودارها نیز کاملاً مشهود است.

وزیر راه و شهرسازی دستور داد: در جلسات بعدی کمیسیون ایمنی راه‌ها از حقوق‌دانان فعال و مرتبط با حوزه ایمنی دعوت شود.

وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم به عنوان رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها امروز سه شنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ برای نخستین بار در این دولت نشست این کمیسیون را با حضور اعضا از وزارتخانه و سازمان‌های عضو برگزار کرد.

کد خبر: ۳۰۳٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha