۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
پرورش ماهی در قفس گسترش می‌یابد
رئیس سازمان شیلات کشور:

پرورش ماهی در قفس گسترش می‌یابد

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرای برنامه توسعه دریامحور و سایر فعالیت‌های شیلاتی، با استفاده از ظرفیت جهادی در دولت چهاردهم خبر داد و گفت: پرورش ماهی در قفس گسترش می‌یابد.

به گزارش بازار،‌سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات در جلسه بررسی اقدامات انجام شده سازمان در راستای تحقق شعار سال که با حضور معاونان و مدیران شیلاتی برگزار شد، گفت: برنامه‌های مربوط به توسعه دریامحور و سایر برنامه‌های شیلاتی در دولت چهاردهم، همچون دولت‌های قبل، با قدرت پیش خواهد رفت.

وی با بیان این که تاکنون ۱۶۷ هزار هکتار از اراضی سواحل مکران، برای انجام فعالیت‌های شیلاتی تثبیت شده است، ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان (همت) سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات انجام شده و ضرورت دارد با نگاهی ویژه برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، اقدامات عملیاتی انجام شود.

حسینی افزود: با توجه به ضرورت افزایش سهم پروتئین آبزیان در سفره، شیلات باید به یک صنعت ضروری تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه شیلات، با خروج از نگاه صید و صیادی، تمامی فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی در آب، به صنعت پر پتانسیل شیلات تعلق دارد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اعلام این که مأموریت حوزه شیلات، تکلیف‌محور بوده و برای انجام آن با قدرت پیش خواهیم رفت، تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعار سال، ضروری است و باید موانع و مشکلات توسعه پرورش ماهی در دریا (قفس)، میگو، آبزی‌پروری، پرورش تلفیقی آبزیان و صید و صیادی به سرعت مرتفع شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به جوان و نو بودن فعالیت پرورش ماهی در دریا (قفس)، ضرورت دارد به سرعت و با همت، برای توسعه و گسترش آن قدم برداریم.

وی ادامه داد: تأمین بچه‌ماهی و خوراک برای ۳۹۵ حلقه قفس دریایی موجود، جذب سرمایه‌گذار و سرمایه در گردش و تولید قراردادی مورد تاکید است.

حسینی افزود: صنعت تولید و پرورش میگو با روش متراکم و استفاده از دانش روز، با توجه به بازارپسندی این محصول، ضرورت تحول در این بخش را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: بکارگیری شناورهای مجهز به تکنولوژی لانگ‌لاین ضروری است و برای تحقق شعار سال، با ظرفیت‌های جهادی پیش خواهیم رفت.

کد خبر: ۳۰۳٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha