۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
برداشت لیموترش از ۶۵۰ هکتار باغات سیستان و بلوجستان
معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برداشت لیموترش از ۶۵۰ هکتار باغات سیستان و بلوجستان

زاهدان- شهرکی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری از ۶۵۰ هکتار باغات لیموترش استان بیش از هشت هزار تن لیمو ترش برداشت.

اردشیر شهرکی در گفتگو با بازار اظهار داشت: لیموترش به عنوان طلای ترش، یکی از محصولات باغی ارزشمند می‌باشد که به طور ویژه در سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: جنوب استان سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط آب و هوایی خاصی که دارد شرایط کشت این میوه ارزشمند را بسیار دارا می باشد؛ شهرستان‌های سرباز، چابهار، قصرقند، نیکشهر، کنارک و ایرانشهر عمده مناطق کشت لیموترش در سیستان و بلوچستان هستند.

وی تصریح کرد: در سال جاری در سطح استان حدود ۶۵۰ هکتار از باغات بارور استان محصول لیموترش داشت که از این باغات بیش از هشت هزار تن لیمو ترش برداشت و روانه بازار مصرف شد؛ همچنین قابل ذکر است که سطح کل باغات لیمو ترش در سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ٢٨٢ هکتار بوده که ۶۵۰ هکتار آن بارور است.

شهرکی ادامه داد: همه ساله گلدهی لیمو در سطح باغات استان در بهمن ماه صورت میگیرد که برداشت آن نیز تیرماه آغاز و تا شهریور ادامه می یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در پایان اظهار کرد: عمده لیموی تولیدی استان سیستان و بلوچستان فرآوری خانگی شده و به صورت ترشی و آبگیری شده و مابقی آن در منطقه برای مصرف تازه خوری به سایر شهرستان‌های استان ارسال می‌شود.

کد خبر: ۳۰۳٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha