۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
۱۵ طرح جدید پتروشیمی در آستانه بهره برداری

۱۵ طرح جدید پتروشیمی در آستانه بهره برداری

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:در سال جاری ۲۰ طرح بزرگ در صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد که ۵ طرح افتتاح شده و ۱۵ طرح دیگر هم به زودی به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش بازار، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سومین روز نمایشگاه ایران پلاست هستیم که یکی از مهمترین رویدادهای منطقه‌ای به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: این نمایشگاه پر تعداد تر از سالهای گذشته بود و شرکت‌های خارجی حضور پر رنگی داشتند حتی به دلیل محدودیت مکانی برخی از آنها امکان حضور پیدا نکردند.

به گفته این مقام مسئول صنعت پتروشیمی در آستانه ۶۶ سال آغاز این صنعت است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۰ طرح بزرگ در صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد که ۵ طرح افتتاح شده و ۱۵ طرح دیگر هم به زودی به بهره برداری می‌رسند، از این تعداد ۷ طرح تاکنون افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان سال انجام می‌شود و ظرفیت این صنعت تا پایان سال از مرز ۱۰۰ میلیون تن می‌گذرد.

شاه میرزایی با تأکید بر اینکه اولویت شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران باید تأمین خوراک صنعت پتروشیمی باشد، ادامه داد: البته در فصل سرما، تأمین گاز بخش خانگی در اولویت قرار دارد.

به گفته وی یکی از مهمترین رویکردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید بر توسعه و پیشرفت فناوری‌های پتروشیمی بود.

معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: اعلام کردیم در کمتر از ۴ سال تمام ۹۹ درصد کاتالیست ها داخلی سازی می‌شود که این مسأله فائق آمدن بر یک عقب ماندگی ۱۱۳ ساله بود و در کمتر از سه سال بومی سازی این محصولات بومی سازی شد و ۸۷ درصد کالاهای پتروشیمی داخلی سازی شده است.

کد خبر: ۳۰۳٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha