۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی به حوزه تعاون کردستان اختصاص یافت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی به حوزه تعاون کردستان اختصاص یافت

سنندج- پیشکاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از اختصاص اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه و حمایت از بخش تعاون در این استان خبر داد.

فرزاد پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بخش تعاون در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه در سایه حمایت های دولت، اقدامات خوبی برای توسعه بخش تعاون در استان کردستان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دولت در سال جاری و در قالب تبصره ۱۱ برای حمایت از کسب و کارهای بخش تعاون اعتباری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را اختصاص داده است که انتظار می رود بتوانیم ضمن جذب این اعتبارات، زمینه برای توسعه این بخش را فراهم کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان بیان کرد: خوشبختانه امسال هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تفاهم نامه حوزه تعاون برای تشکیل، توسعه و رفع مشکلات تعاونی‌ ها به استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای رفع مشکلات حوزه‌ های کارگری، کارفرمایی و تعاونی ‌های داری مشکل در استان کردستان، افزود: استفاده از ظرفیت های بین دستگاهی به ویژه بهره مندی از توانمندی های هیات‌ های اندیشه ورز یکی از اولویت های این اداره کل به شمار می رود.

پیشکاری، هیات اندیشه ورز را بازویی قوی برای رفع مشکلات جامعه کار و تولید استان خواند و با بیان اینکه مشکلات واحدهای صنعتی، تولیدی و واحدهای کارگری را با همکاری سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان و تشکلات کارگری و کارفرمایی شناسایی و احصا خواهد شد، بیان کرد: رسالت واقعی خود را در این هیات و در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم به سرانجام خواهیم رساند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه شعارهای سال با هوشمندی دقیق مؤلفه‌ های توسعه را در نظر گرفته و جدای از مباحث فرهنگی و اجتماعی، رفاه جامعه را در اولویت خود قرار داده است، گفت: امسال نیز با توجه به شعار سال مد نظر رهبری جلب حداکثری مشارکت‌ های مردمی در تولید، صنعت و رشد اقتصادی در استان، از مهمترین وظایف و سیاست‌ های این اداره کل خواهد بود.

پیشکاری هدف از تشکیل هیات اندیشه ورز را تبیین حل مسائل و مشکلات حوزه‌ های تعاون، اشتغال، کارگری و کارفرمایی و جامعه کار و تولید خواند و گفت: لازم است با کمک سازمان بسیج کارگری و کارخانجات و شرکای اجتماعی به دقت مسائل و مشکلات این حوزه‌ ها رصد و مشکلات احتمالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از دستگاه ‌هایی است که در خط مقدم ارتباط با مردم و خدمت ‌رسانی قرار دارد و بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش خدمات این وزارتخانه هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بر نقش آموزش و توانمند سازی در ارتقای سطح علمی و عملی جامعه تاکید کرد و خواستار فرهنگ سازی در کسب مهارت و کارهای مشارکتی برای رفع معضل بیکاری شد.

کد خبر: ۳۰۳٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha