۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
کشتی حامل ۳۰ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی هرمزگان پهلو گرفت

کشتی حامل ۳۰ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی هرمزگان پهلو گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلو گرفتن یک فروند کشتی حامل ۳۰ هزار تن گندم در اسکله ۱۴ بندر شهید رجایی این استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد روز دوشنبه اظهار کرد: این محموله گندم مربوط به اداره غله و بازرگانی استان هرمزگان است که پس از انجام تشریفات قانونی، آماده تخلیه و برنامه‌ریزی برای حمل به مبادی مورد نیاز است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه فروند شناور حامل گندم به عنوان یک کالای راهبردی ۱۷۳ هزار و ۹۳۱ تن وارد بندر شهید رجایی شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی توضیح داد: از محل ورود سه فروند شناور حامل گندم در این بندر امسال میزان ۱۱۲ هزار تن به سرزمین اصلی وارد و مقدار ۶۱ هزار تن نیز در بندر موجود و در حال تخلیه است.

عباس‌نژاد مجموع واردات گندم از ابتدای سال جاری تا کنون را ۱۷۳ هزار و ۹۳۱ تن به وسیله سه فروند شناور ورودی به بندر شهید رجایی هرمزگان اعلام کرد.

وی با اشاره به پهلوگیری ۹ فروند شناور در این بازه زمانی گفت: در مجموع ۴۲۴ هزارو ۳۸۹ تن کالای اساسی وارد بندر شهید رجایی شده که بیش‌ترین این کالاها مربوط به گندم(۱۷۳ هزار و ۹۳۱ تن) و روغن(۸۶ هزار و ۹۸۸ تن توسط ۲ فروند شناور) بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: در مجموع سال گذشته ۲۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد که از این تعداد ۱۰ شناور حامل گندم بود.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تن، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن است.

کد خبر: ۳۰۲٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha