۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
بحران کمبود ‌سوخت‌ کشاورزان خوزستانی در فصل کشت پاییزه
رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان مطرح کرد

بحران کمبود ‌سوخت‌ کشاورزان خوزستانی در فصل کشت پاییزه

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان از بحران کمبود سوخت گازوئیل و ایجاد چالش برای کشاورزان خوزستانی در فصل کشت پاییزه خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود اسدی با اشاره به روبرو شدن کشاورزان خوزستانی با چالش سوخت، اظهار کرد: استان خوزستان قطب کشاورزی است اما متاسفانه اکنون به دلیل کمبود سوخت گازوئیل به مرحله بحرانی رسیده است.

وی ادامه داد: بازه زمانی فعلی، پرفعالیت‌ترین فصل کشاورزان و تراکتورداران است. در این فصل کشاورزان مشغول آماده‌سازی زمین‌های کشاورزی برای کشت پاییزه هستند، بنابراین شاهد مصرف بیشترین میزان سوخت هستیم.

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با اشاره به ضرورت تامین سوخت کشاورزان، گفت: با توجه به اینکه کشاورزان به وسیله موتورپمپ‌ها، اراضی را آبیاری می‌کنند و از سویی برخی دیگر از کشاورزان در حال شخم زدن اراضی برای کشت چغندر، کلزا و گندم هستند بنابراین نیاز شدیدی به سوخت دارند.

اسدی با اشاره به نبود سوخت گازوئیل در بسیاری از شهرستان‌ها ادامه داد: کشاورزان با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، از نبود حتی یک لیتر سوخت در بسیاری از شهرستان‌های استان خبر می‌دهند.

وی یادآور شد: این شرایط عواقب جبران‌ناپذیری دارد. ما نیز در حال پیگیری حل مشکل سوخت کشاورزان هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل حل و از تبعات اقتصادی و ... آن جلوگیری شود.

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان تاکید کرد: اکنون در بدترین وضعیت سوخت به سر می‌بریم. هرچند نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۷ تا ۸ میلیون لیتر سوخت به کشاورزان خبر داده اما این میزان کافی نیست و حداقل به ۳۰ میلیون لیتر سوخت نیاز است.

اسدی با اشاره به علت کمبود سوخت عنوان کرد: متاسفانه چندین سال است که با آمارهای غیرواقعی سازمان جهاد کشاورزی روبرو هستیم. در گذشته آمار سطح زیر کشت توسط سازمان کشاورزی دستکاری و میزان سطح زیرکشت محصولات استان به صورت صوری کاهش داده می‌شد.مشکل امروز کشاورزان نیز ناشی از عواقب ارائه آمارهای نادرست به وزارت جهاد کشاورزی است چون وزارت به اندازه سطح زیرکشت اعلام شده، سوخت و کود شیمیایی تخصیص می‌دهد.

وی گفت: خوشبختانه رئیس فعلی جهاد کشاورزی خوزستان، در اقدامی بسیار ارزشمند دست به واقعی‌سازی آمار سطح زیرکشت استان زده و تمامی آمار غیرواقعی مدیران قبلی را اصلاح کرده است که این اقدام در آینده به حل مشکل سوخت و کود شیمیایی استان کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر: ۳۰۲٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha