۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
وقت سفارت لهستان چگونه گرفته می شود؟

وقت سفارت لهستان چگونه گرفته می شود؟

بسیاری از افراد به قصد گرفتن وقت سفارت لهستان به صورت حضوری به این اداره مراجعه می‌کنند و با مشکل مواجه می‌شوند!

به گزارش بازار، بسیاری از افراد به قصد گرفتن وقت سفارت لهستان به صورت حضوری به این اداره مراجعه می‌کنند و با مشکل مواجه می‌شوند! در واقع نحوه گرفتن وقت سفارت لهستان به هیچ وجه حضوری نیست. اما وقت سفارت لهستان چگونه گرفته می شود؟ از سال‌ها پیش که موج ورود مهاجرین به ‌کشورهای بلوک شرق اروپا شدت گرفت؛ سفارت این کشورها از جمله سفارت لهستان سایتی‌ را به منظور ارتباطات مردمی و تعیین وقت مراجعه به سفارت راه‌اندازی کردند.

هم اکنون هم این سایت در حال فعالیت است و به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهد. اما از آن جایی که برخی از افراد با روند تعیین وقت سفارت آشنایی ندارند؛ در ادامه می‌توانید برای آموزش گرفتن وقت سفارت لهستان با ما همراه باشید.

وقت سفارت لهستان در تهران

همانطور که احتمالا در جریان هستید؛ سفارت لهستان در شهر تهران واقع شده است. به همین خاطر هم باید حتما قبل از فرارسیدن وقت مراجعه حضوری در سفارت لهستان به تهران بروید. بنابراین پیش از مراجعت به شهر تهران، باید حتما یک سری از مدارک و موارد را آماده کنید. از جمله مهم‌ترین مواردی که باید درباره آن تصمیم بگیرید؛ انتخاب نوع ویزای شما است. بنابراین باید قبل از مراجعه حضوری انتخاب کنید که نوع ویزای شما توریستی، کاری یا تحصیلی است!

پس از انتخاب نوع ویزا و دریافت وقت مراجعه از وبسایت سفارت لهستان، باید از ایمیل تایید وقت سفارت و سایر فرم‌های درخواست اسکن بگیرید. همچنین در روز مراجعه به هیچ وجه تاخیر نداشته باشید و اصل مدارک، ترجمه مدارک و کپی آن‌ها را به همراه ببرید.

علاوه‌بر این موارد، داشتن پوشش رسمی مناسب و حضور به موقع نشان دهنده صلاحیت و مسئولیت پذیری شما خواهد بود. همچنین پیش از حضوریابی مقداری پول نقد در حدود ۷۰ یورو به همراه داشته باشید. در واقع دلیل دریافت وجه از طرف سفارت، فرآیند انگشت نگاری و مصاحبه احتمالی است.

آموزش گرفتن وقت سفارت لهستان

تنها راه گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین و از طرق سایت gov.pl است. شما باید از طریق مراجعه به این سایت فرم درخواست دریافت وقت خود را تکمیل کنید و سپس منتظر ایمیل تایید سفارت باقی بمانید. روند کار سایت تعیین وقت سفارت لهستان به این صورت است که پس از ورود اطلاعات تکمیلی و انتخاب نوع درخواست، یک ایمیل به منظور ثبت وقت و اطلاع رسانی برای شما ارسال خواهد شد. شما باید کپی این ایمیل را هم در نهایت تهیه کنید. به منظور ساده سازی مراحل تعیین وقت سفارت لهستان، در ادامه آموزش گرفتن وقت سفارت لهستان را ارائه‌ کرده‌ایم.

• مرحله اول گرفتن وقت سفارت لهستان

در مرحله اول شما باید با مراجعه به سایت نوبت دهی سفارت لهستان نوع ویزای خود را تعیین کنید. به طور مثال اگر قصد مهاجرت کاری به لهستان را دارید؛ باید علاوه بر آماده کردن مدارک جاب آفر، نوع ویزای خود را هم در سایت work permit انتخاب کنید. پس از انتخاب نوع ویزا، در مراحل بعدی امکان تعیین وقت و روز مراجعه را خواهید داشت.

• مرحله دوم گرفتن وقت سفارت لهستان

در این مرحله تقویم سفارت لهستان به روی شما باز خواهد شد و می‌توانید از همین طریق، روز و ساعت مراجعه خود به سفارت را انتخاب کنید. البته برای ویزای توریستی شینگن مراجعه صرفا با هدف ارائه مدارک است و نیازی به انجام مصاحبه حضوری وجود نخواهد داشت.

• مرحله سوم گرفتن وقت سفارت لهستان

در مرحله آخر، باید تمام اطلاعات هویتی و تکمیلی خود را در فرم درخواست یا همان Applications From وارد کنید. توجه کنید که وارد کردن اطلاعات غلط باعث از دست رفتن فرصت مراجعه شما و هزینه پرداختی خواهد شد. بنابراین تمام اطلاعات لازم را به شکل صحیح جهت تایید آن‌ها در سفارت وارد کنید. پس از ورود اطلاعات، تا ۲۴ ساعت فرم تایید وقت شما از طرف سفارت به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. باید از فرم تعیین وقت پرینت بگیرید و آن را در روز مراجعه به سفارت تحویل دهید.

وقت سفارت لهستان چگونه گرفته می شود؟

وقت سفارت لهستان فوری

امکان دریافت وقت فوری از سفارت لهستان وجود دارد. در واقع سفارت لهستان در تهران مراجعه کنندگان زیادی ندارد و به همین خاطر هم شما باید خودتان در اولین فرصت با مراجعه به سایت نسبت به تعیین وقت اقدام کنید. البته اگر موقعیت شما برای دریافت وقت سفارت لهستان به صورت اظطراری است؛ می‌توانید با ارائه مدارک لازم جهت اثبات اظطراری بودن موقعیت و نیاز به دریافت وقت فوری، ظرف دو هفته از سفارت وقت ملاقات دریافت کنید.

وقت سفارت لهستان vfs

شرایط دریافت وقت سفارت لهستان چندان سخت نیست. لهستان از جمله کشورهایی است که در بلوک شرق اروپا واقع شده است و افراد زیادی علاقمند به مهاجرت به این کشور نیستند. با این حال اگر فردی قصد داشته باشد که به سفارت لهستان مراجعه کند؛ باید حتما یک سری از آداب بین المللی را رعایت کند. از طرف دیگر، بهتر است حتما در زمان مراجعه تسلط خود به صحبت کردن به زبان انگلیسی را افزایش بدهید. با وجود این که احتمالا شانس انجام مصاحبه به زبان فارسی را هم خواهید داشت؛ اما تسلط شما به زبان انگلیسی نشان دهنده صلاحیت‌تان خواهد بود. در ضمن، پس از دریافت وقت سفارت لهستان احتمالا در آن جا نیاز به انجام مصاحبه یا فرآیند انگشت نگاری خواهید داشت که در ادامه به تفصیل هر دو این مراحل را شرح خواهیم داد.

انگشت نگاری سفارت لهستان

فرآیند انگشت نگاری در همان روز مراجعه و پس از تحویل مدارک لازم توسط کنسولگری انجام خواهد شد. دلیل اصلی انگشت نگاری ثبت هویت واقعی مراجعه کننده و استفاده از اطلاعات هویتی این فرد در مراحل بعدی است. همچنین همانطور که در جریان هستید؛ برای انجام انگشت نگاری از شما هزینه دریافت خواهند کرد.

مصاحبه سفارت لهستان

معمولا مصاحبه‌ها در سفارت لهستان بین ساعات ۱۰ تا ۱۲ صبح و به زبان فارسی انجام می‌شود. در واقع همان روزی که مدارک خود را تحویل می‌دهید؛ آفیسر از شما تعدادی سوال خواهد پرسید که بهتر است هنگام پاسخگویی صداقت کامل داشته باشید.

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت لهستان

در ادامه مدارک لازم برای ویزای شنگن که برای دریافت وقت سفارت لهستان به آن احتیاج دارید را عنوان کرده‌ایم:

• چند قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ با پشت و زمینه سفید و تا ۷۰ درصد زوم روی چهره بدون ادیت یا روتوش
• پرینت از حساب بانکی و گردش حساب به مدت ۳ ماه
• مدارک اثبات تمکن مالی فرد متقاضی
• شناسنامه ملی اصل و کپی
• پاسپورت اصل و کپی دارای اعتبار حداقل ۷ ماهه
• ارائه اصل و کپی مدارکی مانند پاسپورت قبلی دارای ویزاهای شینگن


 

هزینه گرفتن وقت سفارت لهستان

پیش از این هم اشاره کردیم که برای دریافت وقت سفارت لهستان از سایت نیاز به پرداخت هزینه به صورت آنلاین وجود ندارد؛ اما در روز مراجعه باید حتما پول نقد به همراه داشته باشید. در واقع دلیل اصلی پرداخت هزینه، خدمات اداری و انگشت نگاری در سفارت است. هزینه کلی مراجعه به سفارت لهستان برای افراد بزرگسال حدود ۷۰ یورو یا ۴ میلیون تومان و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال هم نصف این مبلغ و در حدود ۲ میلیون تومان است. همچنین باید توجه کنید که پرداخت این هزینه صرفا به صورت نقدی امکان پذیر است و در صورتی که در روز مراجعه پول نقد به همراه نداشته باشید؛ حتما دچار مشکل خواهید شد.

آدرس سفارت لهستان

سفارت لهستان در منطقه ۳ تهران و محله جردن قرار گرفته است. شما باید جهت مراجعه به سفارت لهستان در صورت گرفتن وقت سفارت لهستان در تهران، به محله جردن، بلوار آفریقا، کوچه پیروز، پلاک دو مراجعه کنید. البته بدون داشتن وقت قبلی امکان ورود نخواهید داشت. همچنین شماره تلفن سفارت لهستان و آدرس سایت اصلی را در ادامه برای برقراری تماس ارائه کرده‌ایم.

شماره تلفن سفارت لهستان در تهران:

۰۲۱- ۸۸۷۸۸۷۷۴

سایت سفارت لهستان:

برای مراجعه به سایت سفارت لهستان و گرفتن وقت سفارت لهستان در تهران می‌توانید بر روی نشانی زیر کلیک کنید: http://www.teheran.polemb.net/

کد خبر: ۳۰۲٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha