۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
۲۸ حلقه چاه آب در شهرهای زنجان حفر می‌شود
برای رفع تنش آبی؛

۲۸ حلقه چاه آب در شهرهای زنجان حفر می‌شود

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: برای رفع تنش آبی شهرهای استان در تابستان امسال حفر و تجهیز ۲۸ حلقه چاه برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، علی محمد نادرخانی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان زنجان هم اکنون به یک میلیون و ۱۴۳ هزار نفر در شهر و روستاهای استان خدمات می دهد،گفت: کل شهرها و حدود ۹۲ درصد روستاها تحت پوشش خدمات آب هستند.

وی تعداد کل مشترکین آب استان را ۳۸۴ هزار و ۴۱۸ فقره و طول شبکه توزیع آب را چهار هزار و ۷۶۱ کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: حجم کل مخازن استان نیز ۲۷۰ هزار و ۵۱۵ مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان،فت: در آبرسانی شهری ۲۱ شهر استان را تحت پوشش داریم که ۸۲۰ هزار نفر را شامل می شود و هم اکنون هشت شهر استان شامل زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار، کرسف، ماهنشان، دندی و آب‌بر در تنش آبی قرار دارند.

نادرانی تاکید کرد: برای رفع تنش آبی شهرهای استان در تابستان امسال حفر و تجهیز ۲۸ حلقه چاه برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود:طی سال گذشته در مرحله اول رفع تنش آبی ۱۵ حلقه چاه حفر شد و امسال نیز ۱۲ حلقه چاه حفاری و هشت حلقه وارد مدار شده است و برای رفع تنش آبی در ۵۱۰ روستای استان از سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده بود که اقدامات لازم در ۲۳۰ روستا به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان،یاد اورشد: رفع تنش آبی در روستاهای استان با چهار اولویت انجام می‌شود و در مرحله اول ۵۳ روستا که در همه فصول دارای مشکل تامین آب هستند، در مرحله دوم ۱۱۵ روستای استان که در فصل تابستان دارای مشکل می شوند، در مرحله سوم ۷۰ روستا که مخازن آب آنها مشکل دار و یا ظرفیت پایینی دارد و در مرحله چهارم نیز ۹۰ روستای زیر ۲۰ خانوار که فاقد تاسیسات آبرسانی هستند، رفع تنش می‌شوند.

کد خبر: ۳۰۲٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha